imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az Apple-t okolja a csődért az elektromosmotor-gyártó


Az ígéretesnek tűnő, azonban folyamatos pénzügyi problémákkal küzdő Mission Motors startup – ami talán a „motorkerékpárok Teslájává” válhatott volna – idén végleg beszüntette a működését. Ebben jelentős szerepe lehet az Apple-nek, legalábbis ezt írja a Reuters a céghez közeli forrásokra hivatkozva.

Noha az Apple – nem meglepő módon – ezidáig nem ismerte el, hogy létezne bármiféle autós projekt a cégen belül, az utóbbi hónapokban számtalan hír jelent meg, ami ezt a feltételezést szándékozott megerősíteni. Márpedig egy ilyen teljesen új területhez bizony a témában jártas mérnökökre van szükség, akik nem teremnek csak úgy az útszélen.

Ezért az Apple erőteljes toborzásba kezdett, a Teslával még egy kisebbfajta háború is kibontakozott, Elon Musk egyenesen azt nyilatkozta, hogy a kaliforniai techóriásnak csak a „lepattanó” jut tőlük, vagyis azok a gyengébb mérnökök, akitől az autógyártó úgyis megvált, vagy meg akart válni – később aztán kicsit finomított a szavain. Persze az Apple máshonnan is szerzett szakembereket (Ford, Mercedes-Benz, stb.), és úgy tűnik, az egyik ilyen cég pont a Mission Motors volt.

Mission Motors R
A Mission R elektromos motorkerékpár. | Kép forrása: Asphalt & Rubber

A Mission szerint a csődjük fő oka az volt, hogy a kulcsemberek, leginkább a mérnökök elhagyták a céget. Az egyik korábbi CEO – elég kalandos múltja volt a startupnak, így sok CEO megfordult náluk –, Derek Kaufman szerint nem lett volna semmi baj, ha nem csábítják el az embereiket. Kaufman ezt nyilatkozta a Reutersnek:

A Missionnek egy nagyszerű mérnökcsapata volt, különös tekintettel az elektromos meghajtás területére. Az Apple tudta ezt, meg akarták szerezni őket, így jöttek, és elvették amire szükségük volt.

A korábbi vezérigazgató szerint az Apple fejvadászai akkor tűntek fel a színen, amikor tavaly ősszel egy létfontosságú befektetési körbe kezdtek a Missionnél. Miután két vezető mérnököt is sikerült elcsábítaniuk, az egyik legfontosabb potenciális befektető kihátrált az üzletből. Ezután a szóban forgó két mérnököt továbbiak követték. Az Apple szokás szerint nem kívánta kommentálni az értesüléseket.

Nem ez az első eset, hogy az Apple beleköp valakinek a levesébe a munkaerő átcsábításával. Az elektromos autókhoz akkumulátorokat fejlesztő A123 Systems még februárban perelte be a cupertinói céget, mivel fontos mérnököket szereztek meg tőlük, ami miatt több fejlesztést le kellett állítaniuk. Később aztán peren kívüli megegyezésre jutottak, melynek részleteit nem hozták nyilvánosságra. Az A123 CEO-ja, Jason Forcier elmondta, hogy ugyan ők több száz mérnökkel dolgoznak, így nem igazán érzik meg azt, ha páran elhagyják a céget, elképzelhetőnek tartja, hogy a jelenség egy kisebb startup végét jelentheti.

Kaufman szerint az Apple soha nem próbálkozott a Mission Motors felvásárlásával, de a hozzáértő csapatból szívesen „mazsolázgattak”. Először még 2012-ben szereztek meg legalább két mérnököt a LinkedIn-profilok alapján, akiket legalább hatan követtek az elmúlt évben. Köztük volt Nancy Sun, a Mission egyik alelnöke, Mark Sherwood, az erőátviteli rendszerek tervezéséért felelős részleg vezetője, és Eyal Cohen, a szoftverekért felelős alelnök. Egyikük sem kívánt válaszolni a Reuters kérdéseire.

Forrás: Reuters via AppleWorld.Today. Borítókép: Autoevolution.

Beoplay A2 Active akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!