imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Az Apple a világ harmadik legbefolyásosabb cége a Fortune listáján


Kétségtelen, hogy bizonyos nemzetközi vállalatok egyben világformáló cégek is. Az Apple pedig a technológiai innovációival a Fortune szerint is az élbolyba tartozik. A legújabb, “Change the World” nevű listájukon például a harmadik helyre került a cég: Tim Cook szerint sok egyéb mellett főleg a termékek azok, melyek ebben nagy szerepet játszanak.

A Fortune 50-es listája azon cégeket jegyzi, melyek szerintük a legnagyobb befolyással voltak vagy vannak az életünkre. Az előkelő listán telekommunikációs cégek, bankok, élelmiszergyártó nagyvállalatok mellett természetesen olyan számítástechnikai világvállalatok is helyet kaptak, mint az Apple. Őket kizárólag az amerikai JPMorgan Chase kereskedelmi bank, valamint a holland DSM egészséggel és táplálkozással foglalkozó multinacionális cég tudott megelőzni. A Fortune főleg olyan tényezőket sorakoztatott fel a cég neve mellett, mint a társadalmi szerepvállalás, az oktatás, a megújuló energia kérdése. Az Apple, az idők során rengeteget formálódott, főleg mióta Tim Cook vette kézbe az irányítást. De az Apple feje még mindig úgy látja, a termékeik azok, amelyek valóban nagy hatással voltak a világra.

Úgy gondolom, az első számú módja annak, ahogyan az Apple a világot formálja, az a termékeinken keresztül történő változtatás. Olyan eszközöket készítünk, melyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy olyan dolgokat csináljanak, amiket egyébként nem tudnának – alkothassanak, tanulhassanak és taníthassanak, vagy szórakozhassanak. Vagy épp valami csodálatosat tegyenek.

Az Apple, ahol lehetősége volt, mindig is kiállt az emberek jogai és a magánszféra védelme mellett, valamint szerepet vállalt az oktatásban, és persze nem elhanyagolható a gazdasági szerepe is. A Fortune azt is megemlíti, hogy az Apple nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy olyan termékeket készítsen, amiket bárki használni tud. Habár alapvetően ezek az eszközök nem épp az olcsóbb szegmenst képviselik. Tim erre azzal reagált, hogy ma már nem feltétlen csak a gazdag réteg a célközönségük, ezt itthon is látjuk, tapasztaljuk.

Mindig is jobbá próbáltuk tenni a világot. Ez volt a mögöttes motivációnk, amikor a ’70-es években megszületett az Apple. És a mai napig ez maradt.

Forrás: 9to5mac

Fekete Péntek
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!