watch_cover_people

Az Apple Watch lett az Apple legjobb termékbemutatkozása

#HÍREK
2015. 06. 03.
Bár az egész világon hiánycikk, mégis az Apple Watch lett az Apple történetének legsikeresebben debütáló új termékkategóriája. Persze az nem túl örömteli, hogy még most is hosszas várólisták vannak mindenütt, de a számok magukért beszélnek.

Bár az Apple továbbra sem közölt hivatalos eladási adatokat az Apple Watch-csal kapcsolatban, a Global Equities Research elemzőcég szerint az indulás óta több mint 7 millió megrendelés érkezett az Apple Watch-ra, és 2,5 millió darabot le is szállítottak. A legtöbb elemző abban is egyetért, hogy az aktuális negyedév végéig az Apple 5 millió darab okosórát szállít majd le azokban az országokban ahol már elindult az értékesítés.

event2

Ha összevetjük az Apple történelme során bemutatott új termékekkel, akkor láthatjuk, hogy miért mondható a legsikeresebb termékkategória bevezetésnek az Apple Watch indulása.

  • 1984-ben az első Macintosh számítógépből 50 000 darabot értékesítettek az első három hónapban.

  • 2001-ben, amikor az első iPod bemutatkozott, 125 000 darab fogyott az első negyedévben.

  • Hat évvel később az első iPhone piacra kerülésekor, 1,1 millió darabot vásároltak, ugyancsak három hónap alatt.

  • 2010-ben debütált az iPad, 3,3 milliós eladást produkálva az első három hónapban.

  • Az Apple Watch kevesebb mint másfél hónap alatt már 2,5 millió darabos eladást tudhat maga mögött, és a várható 5 milliós eladás a negyedév végéig toronymagasan túlszárnyalja a korábbi Apple termékek sikerét.

Természetesen mindez nem jelenti azt, hogy az Apple Watch-ból több fogy majd, mint például az iPhone-ból, de például az iPad eladásokat túlszárnyalhatja éves szinten. Az induló számok növekedése leginkább annak köszönhető, hogy az Apple hatalmas felhasználói bázist épített ki maga köré, mely évről évre növekszik, ennek köszönhetően könnyedén döntögetik meg a saját eladási rekordjaikat.

A képlet nagyon egyszerű: az Apple termékei egymást húzzák. Az első iPhone megjelenésekor sokkal kevesebb Apple felhasználó volt, ezért fogyott csak 1,1 millió iPhone. Később ahogy terjedt az iPhone, olyanok megvásárolták, akiknek ez volt az első Apple termékük, de később az iPhone hatására beszereztek egy Mac-et is. Ugyanez persze megtörtént fordítva is, első Mac-felhasználók vásároltak később iPhone-t a Macjük mellé. Ezt hívjuk “halo” hatásnak. Ugyanígy húzza magával most az Apple Watch eladásokat az évek során eladott rengeteg iPhone.

Apple Watch karácsony

Bár még korainak tűnhet érmet osztani az Apple Watch-nak, de az biztos, hogy 2015 végéig csak a gyártás üteme szabhat határt az eladásoknak. Az Apple órája egyelőre csak kilenc országban kapható, de további országokban indul el június végén, ami újabb lökést ad majd az eladásoknak, nem is beszélve a jelenlegi 4,5 milliós előrendelt darabszámról, amiket jelenleg is gőzerővel próbálnak leszállítani.

Késő őszre valószínűleg mind a 16 országban kapható lesz az Apple Watch, melyekben Apple Store is található, azt pedig biztosra vehetjük, hogy 2015 karácsonya, az iPhone 6s, 6s Plus mellett az Apple Watch-ról szól majd. Nem kérdés, hogy rengeteg férfi vásárló lesz majd, aki a barátnőjét-feleségét egy 38 mm-es Apple Watch-csal lepi majd meg, hiszen kézenfekvő ajándékötlet.

Mi továbbra is 20 millió eladott Apple Watch-ra fogadtunk 2015-re, de a legtöbb elemző már 40 millió darabos számokat emleget, ami elképesztően magas számnak számítana az okosóra piacon.

jamie