imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az Apple Watch tényleg odasózott a svájci óráknak?


Hatéves mélyponton van a svájci óraipar, többek szerint az egyik felelős pedig jó eséllyel az Apple okosórája. Az Apple Watch nemcsak az okosórák között dominál, de elképzelhető, hogy a svájci órák piacát is visszaszorította.

Jony Ive egy évvel ezelőtti jóslata beigazolódni látszik. Az Apple vezető dizájnere tavaly szűk körben állítólag azt mondta, a svájci óraipar nagy gondban lesz, ha a cég okosórája a boltokba kerül. Bár az állítást akkor sokan túlzónak érezték, kiderült, hogy talán nem is áll olyan távol az igazságtól.

A Bloomberg jelentése alapján a svájci óraiparban az elmúlt hat év legnagyobb visszaesését tapasztalják. A szállítmányok 12%-ot zuhantak, 2 milliárd svájci frankra. Az amerikai export szintén 12%-kal esett vissza. A legnagyobb csökkenés az ázsiai piacokon következett be, így egyáltalán nem biztos, hogy elsősorban az Apple Watch tehető felelőssé a keresletcsökkenésért – lehet, hogy az Apple órájának megjelenése és jelenlegi trend csupán véletlen egybeesés.

2015-ös évet egyhamar nem felejtik el az óragyártók.

A zuhanás az alacsonyabb és a magasabb árkategóriákat is érintette, különösen Hong Kongban, a svájci órák legfontosabb piacán. Elmar Mock, a Swatch társalapítója egy nappal az Apple Watch megjelenése után így nyilatkozott:

Minden, ami 500 és 1000 frankos ár között mozog, komoly veszélyben van.

Jean-Claude Biver, a TAG Heuer elnöke abban bízott, hogy az Apple Watch sok fiatal számára teheti vonzóbbá a hagyományos órákat is, ám egyelőre úgy tűnik, ez csupán naiv ábránd volt. A cég egyébként ebben a hónapban jelentette meg saját, 1500 dolláros okosóráját, de az eladási becsléseik egyelőre rettenetesen óvatosak.

Bloomberg elemzés

Az Apple Watch egyébként nemcsak a hagyományos órákkal szemben dominál, az Argus „A 10 legjobban keresett okosóra” listáját is vezeti, méghozzá nemcsak az első, de egyből az első négy helyezettel. Érdekesség, hogy az IBM Watson Trend szintén az Apple Watch elsőségét hozta ki a legmenőbb karácsonyi ajándékok listáján.

Az Argus elemzése kiterjedt a fitnesz-eszközökre is, ebben a kategóriában a Lumo Lift lett a győztes. Okosórák között az első helyen szerepel a 38 mm-es Apple Watch, másodikon a 38 mm-es Apple Watch Sport, ezeket pedig a 42 mm-es Apple Watch és a 42 mm-es Apple Watch Sport követi. Érdekesség, hogy az ár másodlagos szempontnak tűnik, hiszen a drágább acél Apple Watch megelőzte a Sport kiadást – persze itt elsősorban vágyakról van szó.

A listán helyet kapott még a Motorola Moto 360 második generációs verziója, az Asus Zenwatch, az LG G Watch, a Fitbit Surge és az LG Watch Urbane is. A Samsung Gear okosórái közül egyiknek sem sikerült bejutni a top 10-be.

Forrás: 9to5Mac, Cult of Mac. Borítókép: Business Insider.

Back to School Akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!