imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az Apple Watch tulajdonosok örülnek, ha láthatják másét


Hat hónapja vásárolható meg az Apple Watch, és az biztos, hogy a megjelenés óta több millió darab talált már gazdára belőle – legalábbis azokban az országokban, ahol kapható. A Wristly ezzel kapcsolatban készített egy érdekes felmérést, amiben arra voltak kíváncsiak, hogy a felhasználók hogyan viszonyulnak másokhoz, akiken meglátják az órát.

A termék fél éves élettartama a Wristly szerint már elég ahhoz, hogy elkezdjenek jelentéssel bíró, empirikus adatokat gyűjteni az Apple Watch-ról, majd ezeket kombinálva a hagyományos piackutatásokkal pontosabb előrejelzéseket adni. Az első kérdésük arra vonatkozott, hogy az Apple Watch tulajdonosok hány ilyen órát láttak mások kezén az elmúlt egy hétben – „in the wild” vagyis nem az ismerősök körében.

Apple Watch Wristly

Nekem ez a szám most éppen nulla, de a felmérésben a megkérdezettek 70%-a látott máson Apple Watch-ot. 44% mondta, hogy egyet vagy kettőt, 17% hármat vagy négyet, 9% pedig ötöt vagy annál is többet. Persze ha valaki mondjuk törte már el a lábát, az tudja, hogy ilyenkor hajlamos az ember jobban észrevenni a törött lábú embereket, valószínűleg így van ez ebben az esetben is. Földrajzi adatokat sajnos nem közöltek, pedig érdekes szempont lett volna.

Arra a kérdésre, hogy többet látnak-e az utóbbi időben, mint a megjelenéskor, csak 39% válaszolt igennel, ami valószínűleg azt jelenti, hogy jobban figyeltek erre a vásárlás utáni időszakban, mint amikor már hozzászoktak az órához, hiszen az eladott Apple Watch-ok száma emelkedik. 8% el is mondta, hogy nem igazán figyelt erre.

Térjünk rá talán a legérdekesebb részre. A Wristly szerint nagyon fontos az, hogy egy termék a pozitív érzelmeket váltson ki az emberekből, mivel ezáltal hosszan tartó vásárlói elégedettség idézhető elő. És az eredmények? Csupán 9% mondta azt, hogy semmi különöset nem érzett akkor, amikor meglátott máson egy Apple Watch-ot. 73% mondta, hogy jó érzés volt látni, hogy más is használja a terméket, 18% pedig egyenesen úgy érezte, hogy kapcsolatot szeretne teremteni azzal, akin meglátta az órát. 16% volt vicces kedvében, vagy rengeteg Apple-részvény tulajdonos esett a mintába.

Apple Watch Wristly

Ezzel kapcsolatban eszembe jutott, hogy nagyjából 8-10 éve, amikor még nem voltak ennyire elterjedtek az Apple-termékek, én is örültem amikor megláttam valakinél egy iPodot, sőt engem szólítottak is meg vonaton azért, mert egy MacBookot nyomogattam. Ezzel kapcsolatos a következő kérdés: milyen gyakran érdeklődnek mások az Apple Watch-ról ha meglátják a csuklódon? 89% válaszolta azt, hogy már rákérdeztek nála, igaz 56% esetében csak havi 1-2 alkalommal, viszont 6% van, akinek legalább heti háromszor kell válaszolnia a kíváncsiskodó kérdésekre.

Apple Watch Wristly

Ha már beszélgetésbe elegyedtek az Apple Watch-csal kapcsolatban, akkor valószínűleg szóba került az is, hogy a másik fél miért nem vásárolt magának. Egyharmaduk azt mondja, hogy az ár miatt, vagyis túl drága az eszköz. Egyötödüknek nincs iPhone-ja, így nem is tudná használni, de ugyanennyien vannak az örök várakozók, akik majd a következő generációnál ruháznak be (vagy az azt követőnél, vagy mégis inkább majd a következőnél). 8-8% mondta azt, hogy ne szívesen hordana semmit a csuklóján, illetve hogy inkább a jelenlegi óráját hordaná.

Apple Watch Wristly

Az utolsó pont az volt, hogy a megkérdezett ismer-e valakit, akinek van Apple Watch-a, viszont nem elégedett vele. 85%-uk mondta, hogy nem találkozott még ilyennel, 8% egyetlen emberrel, 4% pedig több mint eggyel. Ez az arány nagyjából egybevág az Apple adataival, akik általában 90% körüli vásárlói elégedettségről szoktak beszélni, ha szóba kerül a témakör.

Forrás: Wristly via WatchAware. Borítókép: Apple.

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!