imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az Apple Watch uralta az okosórapiacot 2015-ben


Az Apple Watch adhatta az okosórapiac összes eladásának a kétharmadát – jelentette a Canalys piackutató cég nemrég kiadott sajtóközleményében. A Samsung az utolsó negyedévben visszaszerezte a második helyezését, amit az elemzők szerint a megújult Gear S2-nek köszönhetnek.

Azt hivatalosan még mindig nem tudjuk, hogy pontosan hány Apple Watch-ot adott el az Apple az óra megjelenésének első évében – bár az utolsó negyedévről Tim Cook mondott valamit –, vagyis 2015-ben, de az első helyezés annak tükrében különösen szép, hogy egyrészt elég magas indulóárral rendelkezik, másrészt igazából gyakorlatilag csak az év 8 hónapjában volt kapható.

A dobogó első két fokán tehát az Apple és a Samsung helyezkedtek el, a bronzérmes a Canalys szerint a Pebble lett, a negyediknek pedig a Huawei futott be a legnagyobb Android Wear-t használó gyártóként. Ami az egyszerű fitneszkarpántokat illeti, több mint 37 millió darab fogyott belőlük 2015-ben, a legnagyobb gyártó pedig kényelmes előnnyel és rekorddal a Fitbit lett. A második helyre a Xiaomi jutott be, 12 millió darabbal éves szinten, ami meglepően kevésnek tűnik annak fényében, hogy mennyivel olcsóbb a konkurenciánál.

Apple Watch

Jason Low, a Canalys egyik elemzője elmondta:

Minden egybevetve az Apple több mint ötmillió órát adott el az utolsó negyedévben. A Fitbit, az Apple és a Garmin eladásainak köszönhetően az összes hordható eszköz piaca több mint 60%-kal növekedett. Az egész szegmenst tekintve a vezető gyártó a Fitbit volt az utolsó negyedévben, őket követte az Apple majd a Xiaomi.

Tavaly év végén a Fortune is készített egy felmérést. Ők arra jutottak, hogy az okosórák piacán (vagyis ebbe nem számítanak bele az egyéb karpántok) az Apple Watch 80%-os részesedésre tett szert. Érdekes adat, hogy a vásárlók 30 százaléka még sosem viselt semmilyen órát a csuklóján az Apple Watch előtt, ami azt jelentheti, hogy jelentős arányban képviselteti magát a fiatalabb korosztály a vásárlók között. A jövőt tekintve a Creative Strategies a legbizakodóbb, ők 100 millió darab Apple Watch eladására számítanak 2017-re.

Forrás: Canalys via AppleWorld.Today.

Beoplay A2 Active akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!