imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az Apple Watch vásárlói a legelégedettebbek


A J.D. Power amerikai piackutató cég rendszeresen számtalan kategóriában állítja össze a toplistáit, melyek elég fontosnak számítanak az Egyesült Államokban – 2012-ben például az Apple többek között ezzel a díjjal reklámozta weboldalán az iPadet a „Miért iPad?” részen. Most az okosórák és a fitneszkarpántok kerültek sorra.

A J.D. Power két külön kategóriába sorolta a fitneszkarpántokat és az okosórákat, ami teljes mértékben érthető döntés, hiszen ugyan vannak átfedések a funkciók esetében, mind árban, mind megjelenésben, mind tudásban nagyon eltérő eszközökről beszélünk. Az okosórákat végül 11 szempont szerint rangsorolták, ezek fontossági sorrendben az alábbiak voltak: egyszerű kezelhetőség, kényelem, akkumulátoridő, telefonos funkciók, strapabíróság, kijelzőméret, stílus/megjelenés, megbízhatóság, elérhető alkalmazások, vevőszolgálat. (A fitneszkarpántok esetében ez: megbízhatóság, strapabíróság, egyszerű kezelhetőség, akkumulátoridő, ár, funkciók száma, kényelem, stílus/megjelenés, kijelzőméret, elérhető alkalmazások, vevőszolgálat.)

Apple Watch és más okosórák. | Kép forrása: iMore
Apple Watch és más okosórák. | Kép forrása: iMore

Ezek alapján a szempontok alapján végül összesen 1000 pontot érhettek el a gyártók, a pontszámokat pedig egy reprezentatív mintán lekérdezett kérdőív alapján határozta meg a J.D. Power. Ez alapján az amerikai vásárlók az Apple Watch-ot szeretik a legjobban az okosórák között, az Apple órája 852 pontot ért el, a felhasználók a kényelmet, a megjelenést és az egyszerű kezelhetőséget emelték ki. A Samsung lett a második 842 ponttal, a kiemelt funkciók közé a vevőszolgálat, a kijelzőméret és a telefonos funkciók kerültek.

Forrás: J.D. Power
Forrás: J.D. Power

A vásárlók körében végzett felmérésen kívül a J.D. Power saját maga is teszteli a különböző készülékeket, ezeket egy ötfokú skálán értékelik („Power Circle Ratings”). Az öt kör azt jelenti, hogy az adott márka a legjobbak között van, a négy átlag fölötti, a három átlagos márkákat, a kettő pedig a maradékot jelöli. Meglepő, de öt kört csak az Apple kapott, az összes többi gyártó a „maradék” kategóriába került.

A fitneszkarpántok kategóriájában a Samsung lett az első 859 ponttal, a gyártó termékeinél a vásárlók a kényelmet, a megbízhatóságot és az egyszerű kezelhetőséget szerették a legjobban. A második helyre a Garmin került, ez a gyártó négy szempontban ért el kiemelkedő eredményt: vevőszolgálat, egyszerű kezelhetőség, strapabíróság és megbízhatóság. Ebben az esetben már a J.D. Power is bőkezűbben osztogatta a köröket:

Forrás: J.D. Power
Forrás: J.D. Power

A felmérésből az is kiderült, hogy az okosóra-vásárlók 19%-a futott bele valamilyen problémába a készülék megvásárlása után. Közülük az alábbi három esetet említették meg a leggyakrabban: nem elég jó az akkumulátoridő vagy nem tölt az akkumulátor (29%), nehezen szabható testre az eszköz (23%) és tönkrement a töltő (22%). A pronlémákkal találkozó megkérdezettek egyébként az átlagnál 21 ponttal rosszabbra értékelték az adott márkát.

Kirk Parsons, a J.D. Power egyik igazgatója az eredményekkel kapcsolatban elmondta:

Mind a hordható fitneszkiegészítők, mind az okosórák piaca folyamatosan fejlődik, a gyártók újabb és újabb funkciókat és szolgáltatásokat mutatnak be. Ugyanakkor fontos, hogy a cégek arra koncentráljanak, hogy megbízható készülékeket áruljanak a funkcióknak megfelelő, jó ár-érték arányban. A piacra korábban belépők jobb eséllyel javíthatnak a vevői elégedettségen, a márkahűségen, és hatékonyabban ösztönözhetik a fogyasztókat az újabb modellek megvásárlására.

Forrás: J.D. Power via MacRumors.

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!