imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

WWDC17

Itt találsz mindent, amit a WWDC-n bemutattak

Az ausztrál Meki Snapchaten várja a diákmunkások jelentkezését


A McDonald’s a közösségi média segítségével keresi leendő fiatal munkatársait, amihez csupán egy okostelefonra és a fiatalabb generációk által közkedvelt Snapchatre van szükség.

Az senkinek nem újdonság, hogy hazánkban is kezd elterjedni az a szokás, miszerint a cégek HR-es osztályain egy-egy önéletrajz elolvasása után minden lényegi infót megszereznek az adott személyről a Facebook és Google fiókjai alapján. Mi több, a LinkedIn is beépült már a munkaerő piaci körforgásba, aki multinacionális cégek felé kacsingat, annak feltétlen kell rendelkezni ilyesfajta önéletrajzzal is.

LinkedIn-cover

A “Snaplication” nevű kezdeményezés egyrészt egy vicces próbálkozásnak is tekinthető a Snapchattől és a McDonald’s-tól, ám annál nagyobb potenciált tartogat magában. Ha csak a saját környezetünkben megvizsgálnánk, hogy 100 tinédzserből hányan tudnak helyesen és jól megírni egy önéletrajzot, akkor azt hiszem, lesújtó számokat kapnánk. Az ausztrál viszonylatok tekintetében kár lenne saccolni, de az biztos, hogy ösztönzőbb az a fajta hozzáállás egy multitól, amikor az adott célcsoportot a saját nyelvén szólítja. A Meki pedig éppen ezt tette.

Nem is véletlen, hogy ilyesmivel kísérleteznek, Ausztráliában kifejezetten magas a McDonald’s 18 éven aluli dolgozóinak aránya. Az összesen 106 ezer munkavállalónak 65% százaléka erősíti ezt a réteget, akik vélhetően potenciális Snapchat felhasználók a barátaikkal együtt. Ebben a térségben nagyjából 4 millió regisztrált felhasználója van az eredetileg más célokat szolgáló képküldő szolgáltatásnak.

mcdonalds-snapchat-lens-snaplication-2017

A Snapchaten történő jelentkezés lényege, hogy egy 10 másodperces bemutatkozást kell elküldeni a McDonald’s profiljára, felhasználva a mekis sapkát és egyenruhát tartalmazó filtereket. A filterek egy speciális linken keresztül érhetőek el az étteremlánc weboldaláról, ami átirányítja a jelentkezőket a Snapchatre és 10 másodperc múlva már a HR-esek kezében van a leendő munkatársak pályázata. Szupergyors módszer, a kérdés csak az, hogy mennyire hatékony?

A McDonald’s megerősítette, hogy természetesen nem csupán a Snapchat interjúk alapján választják ki, hogy ki alkalmas és ki nem. De ennek segítségével gyorsabban és hatékonyabban ki tudják szűrni, hogy kik azok, akiket személyesen is meginterjúztatnának, ahelyett, hogy egy önéletrajzot által ítélnék meg a pályazókat.

Pozitív, életvidám emberek jelentkezését várjuk, akik szerintünk megfelelőek a kiszolgáló személyzeti pozíció betöltésére.

– mondta Shaun Rumin, a McDonald’s Ausztrália ügyvezető igazgatója.

A McDonald's Big Mac, their signature sandwich is held up near the golden arches at a McDonalds's August 10, 2015, in Centreville, Virginia.      AFP PHOTO/PAUL J. RICHARDS        (Photo credit should read PAUL J. RICHARDS/AFP/Getty Images)

Amellett persze, hogy szép húzás ez HR-es szempontból, olcsó, de hatásos marketingnek sem utolsó. A fiatalokat bevonzza ez a jelenség, már ha csak brahiból is, de elkezdik használni a mekis filtereket, és ami még ennél is fontosabb, beszélnek róla. Arról nem derült ki információ, hogy mindezért mennyit pénzt kellett letennie az asztalra a McDonald’s-nak, de mindenképp kölcsönösen jó megállapodás született a két vállalat között.

Forrás: Cult of Mac

Aktuális akciók
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!