Steve Jobs

Az első vélemények az új Steve Jobs-filmről

#HÍREK
2015. 09. 07.
Annyi különböző probléma volt „az igazi” Steve Jobs-film körül az elmúlt hónapokban – rendezőt, főszereplőket és stúdiót is váltottak –, hogy gyakorlatilag volt idő, amikor komolyan úgy gondoltuk, soha nem fog elkészülni.

De nem így lett, és úgy tűnik, azt mondhatjuk, hogy szerencsére nem így lett. A film első nyilvános vetítésére most hétvégén került sor a Telluride filmfesztiválon Coloradóban, ahol a szerencsések, és természetesen néhány szaklap munkatársai megnézhették a szinte teljesen kész művet. A visszajelzések pedig meglehetősen pozitívak.

A legmesszebbre a Variety megy, ahol két cikk is megjelent a Danny Boyle rendezésében készült filmről. Az egyikben magát a filmet elemzik, amiben Justin Chang kritikus többek között az alábbiakat írja:

Megnyugodhatnak azok, akik hajlamosak elfogadni azt az általános véleményt, hogy az Apple néhai társalapítója egyszerre volt egy ikonikus látnok és egy szörnyeteg egy szilíciumcsippel a szíve helyén, mivel az író Aaron Sorkin, a rendező Danny Boyle és a főszereplő Michael Fassbender olyan briliáns, felzaklató, zseniálisan megtervezett és rettenetesen felemelő filmet készített róla, amilyet megérdemelt.

A második cikket Kristopher Tapley jegyzi, és már a címéből elég egyértelműen kiderül, miről is szól:

A Steve Jobsszal Fassbender berobbant az idei legjobb alakításért járó Oscar-díj várományosait tartalmazó lista élére.

Tapley azt írja, hogy a Jobsot játszó Fassbender uralja a film mind a 125 percét, és egyáltalán nem kérdés, hogy az alakítása komoly esélyessé teszi az Oscar-díjra – később a BBC is ugyanezt írta. A Variety-nek egyébként nagyon tetszett a fényképzés módja is, ugyanis a három szálon és három idősíkon futó cselekmény minden epizódját más-más technikával vették fel: szemcsés 16 mm-es filmre az 1984-es történéseket, 35 mm-es filmre az 1988-asokat és digitális HD-ban az 1998-ban játszódó eseményeket.

A Hollywood Reporter kritikusa, Todd McCarthy szintén el volt ragadtatva a filmtől:

Hogyan ragadsz meg egy olyan karaktert, mint Steve Jobs, aki annyira kiemelkedő és összetett, hogy egy olyan ambiciózus film alapjaként is szolgálhatna, mint az Aranypolgár? Ha olyan karakterismerettel és kifejezőkészséggel rendelkező drámaíró vagy, mint Aaron Sorkin, akkor egy emberi hurrikánt csinálsz belőle, egy bábmestert, aki mindenkit zsinórokon rángat maga körül, egy cirkuszigazgatót, aki a végletekig elkötelezett a világot megváltó technológiai csodák megalkotása és drámai leleplezésük iránt. Danny Boyle bizsergető rendezése az elejétől a végéig magas sebességfokozatban marad, nagyszerűen illeszkedik Sorkin színházias, három felvonásból álló forgatókönyvéhez, melyet egy nap jó lenne a színpadon is megtapasztalni.

Steve Jobs

A Deadline nem írt igazi kritikát, mivel Pete Hammond beszélgetett a rendezővel a bemutató után,  Boyle pedig elmondta, hogy szeretné még egy kicsit csiszolgatni az alkotását az október 9-én esedékes nyilvános premier előtt. Megszólaltatták viszont Steve Wozniakot, akinek a Kutcher-féle előző filmmel ellentétben szintén nagyon tetszett Steve Jobs:

Láttam egy korai vágást, és úgy éreztem, mintha tényleg Steve Jobsot és a többieket látnám, nem pedig színészeket, akik eljátsszák őket. Nagyra becsülöm Danny Boyle-t és Aaron Sorkint, hogy ilyen jól sikerült eltalálniuk az egészet.

A Steve Jobs jelenleg 100%-on áll a Rotten Tomatoeson, bár azt tegyük hozzá, hogy mindössze öt értékelést kapott eddig. Mindenesetre az elős pozitív vélemények tükrében kezdünk izgatottak lenni, hiszen úgy tűnik, megszületett az igazi Steve Jobs-film. Még ha itthon januárig is kell várnunk rá.

Források: iMore, Variety, Hollywood Reporter, Deadline, BBC.