imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szuper tablet, szuper áron

Már elérhető az új, 2018-as iPad!

Az ember, akit iPad művészként tartanak számon


Ez pedig azért nagy szó, mert nem egy meg nem értett alkotóról van szó, aki csak ezzel tud kitűnni a tömegből. David Hockney napjaink elismert kortárs művésze, akinek a nevéhez többek között a brit pop-art műfaj létrehozása is kötődik, és aki olykor nem fél új technikákat kipróbálni. Például egy iPaden festeni.

Hockney alkotásai egészen sajátosak, egész életpályáját körülöleli az új dolgok létrehozása. A festő, fotós és díszlettervező nyolcvanadik életévében jár, ennek ellenére úgy használja a technológiát a művészetéhez, akárcsak a 21. század szülöttei. A brit művész többek között különleges Polaroid fényképeivel vált ismertté az 1980-as években, viszont előtte is már a brit pop-art irányzat meghonosítójaként tartották számon egyszerű kifejezés módja és vibráló színhasználata miatt.

Ezt a jelzőt ő maga elutasítja, legnagyobb példaképének pedig Picassót tartja. Hockney mindig is kísérletező habitusáról volt ismert, a We Two Boys Together Clinging című képét például falfirkaként ábrázolta, ami meglehetősen sajátos szemléletre vall. Az általa ‘joinersnek’ hívott, Polaroid fotókból összeállított képei akárcsak olyanok, mintha egy Insta-montázsolást látnánk, csak épp 30 évvel megelőzve korát.

David Hockney-től egyébként egyáltalán nem áll távol a digitális világ. Az első iPad bemutatása óta köztudottan előszeretettel használ munkáihoz táblagépet. Kezdetben az ujjával, manapság már valószínűleg Apple Pencillel teszi ezt. Azóta iPad művészként vált az új generációk számára is közismertté, hiszen rengeteg alkotás köthető az Apple táblagépéhez.

Hockney “iPad korszaka” azonban nem ekkor kezdődött, hanem két évvel az iPad bemutatása előtt, hiszen már az iPhone-ján is több száz alkotása született. Ezek egyébként nem csak digitális formában maradtak fenn, hanem kiállításokon is megtekinthetőek. Viszont az ő elmondása szerint pont azért nagyszerű, hogy van egy digitális eszköz a keze ügyében, mert akármikor kifejezheti a gondolatait rajzokkal, akkor is ha csak a barátainak készíti azokat.

Elbűvölt, mert úgy gondolom egy marha jó vizuális eszköz. Egy kis időbe telt mire rájöttem, hogy lehet vékonyabb vonalakat húzni, az áttetszőséget állítani és finom élekkel dolgozni. De végül ráébredtem, hogy milyen csodás előnyökkel jár a használata. […]  Úgy gondoltam, hogy az iPhone nagyszerű, de ez egy egészen új szintre emel. Egyszerűen abból adódóan, hogy nyolcad akkora, mint egy vázlatfüzet.

Korábban is jellemző volt rá, hogy technikai vívmányokkal kísérletezzen. Az első otthoni felhasználásra szánt nyomtatókkal és faxokkal is próbálkozott. Hockney egyből meglátta a lehetőséget az iPhone-ban, viszont tekintve, hogy egy nagyon pici felületről beszélünk, kényelmetlen volt számára a használata. Innentől pedig nem is volt kérdéses, hogy iPaden folytatja a digitális rajzait. Ami kezdetben nem is lehetett egyszerű, hiszen a sok évvel ezelőtti érintőkijelzők messze nem voltak olyan kifinomultak, mint a mostaniak, amiken akár tollal is lehet rajzolni.

Bárki, aki szeret rajzolni vagy lenyomatokat készíteni, szeret új felületeket is kipróbálni. […] Picasso totál megőrült volna érte. Meg hát Van Gogh is. Nem is tudok olyan művészt, aki nem.

Forrás: Telegraph

David Hockney munkáit az Instagramon is megnézheted. Ha pedig szeretnél hasonló érdekességekről olvasni, akkor ne hagyd ki a szakavatott lejátszásilista-szerkesztő Athena Koumis sztoriját sem.

Erre vártál!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!