A Facebook, mint a közösség katalizátora

Az Instagram segít a bajban

#HÍREK
2016. 10. 20.

Az Instagram lelkisegély szervezetekkel szeretne segíteni a jövőben a rászorulóknak, így mostantól segítséget is nyújt a közösség felhasználásával, ha valaki bajban van.

Az évek múlásával a közösség ereje egyre erősebb és meghatározóbb lett az éterben. És egyre jelentősebb hatással van ránk. Tudathatjuk másokkal az örömünk, bánatunk, és kimutathatjuk lojalitásunkat mások felé.

Instagram régi iOS App

Nem is olyan régen történt például a párizsi terrormerényletek kapcsán, amikor az emberek francia zászlóval látták el a profilképüket. Ezzel akárki szolidaritását fejezhette ki a Charlie Hebdo áldozatai és családjai felé, anélkül, hogy kommentálta volna az eseményt.

Egy fél éve sincs, hogy Mark Zuckerberg megreformálta a Facebook alapelveit, és elérhetővé tette a közösség számára az érzelmek kifejezését, amit korábban senki nem gondolt volna. Sokkal inkább hatásos egy-egy rossz hírre szomorú fejet nyomni, mint lájkolni. Persze imádatunkat is kifejezhetjük az élet nagy pillanatait megörökítő fotókon. Így egy-egy reakció kifejezőbb is lehet néha, mint ha kommentelnénk.

Instagram köze 500 millió havi user

A tech világ úgy látszik felismerte, hogy a közösségben rejlő lehetőségeket nem csak promóciós, de jótékony célra is fel lehet használni. Tim Cook az elmúlt időszakban több alkalommal kifejezte, hogy a technológiának az embereket kell szolgálnia, és olyan fejlesztésekben kell gondolkodni, ami nem szab akadályt az emberi kapcsolatokban, sőt, elősegíti azokat, és jobb hellyé teszi a világot.

Az Instagram felvásárlása óta itt is elindult egy tendencia, ami meg szeretné óvni a felhasználót. Jelen esetben a lelkibetegségektől. Különösen fontos ez egy olyan kemény közösségben, ahol a pénz, a siker és a csillogás visz mindent. Ahol celebek, gazdag és híres emberek tonnaszám töltenek fel képeket, sokszor akár promóciós céllal is.

Ezek könnyen elferdíthetik önképünket és a világról alkotott véleményünk. Sokaknak ez a frusztráló közeg komoly lelkiproblémákat vagy önértékelési zavarokat okoz, és könnyen magába fordulhat akárki. Elidegenedhet a világtól, a társadalomtól amiben él, és akár mély depresszióba is eshet.

 

A legnagyobb fotómegosztón egy ideje már blokkolják az önkárosító hashtageket, mint például “#self-harm” vagy “#thinspo”. Ha beütjük felül a “suicide” keresőszót, akkor a következő üzenettel találkozunk.

Tudunk segíteni?

Mostantól viszont a közösséget is kéri az Instagram arra, hogy amennyiben egy ismerősén depresszió vagy mentális betegség jelét látják, azt “flageljék”. Így az alkalmazás feltudja ajánlani segítségét a rossz passzban lévő felhasználónak. Akárki anonim módon jelezheti az oldalnak, ha egy ismerősnek segítségre van szüksége.

Az Insta 3 módon tud segítséget nyújtani. Először is egy adminisztrátor küld egy üzenetet, amiben arról tájékoztat, hogy az emberek látják, hogy nehéz időszakban van, gondolnak rá és nagyon szeretnének segíteni, és több megoldást kínál. Kérheti egy barát segítségét, felveheti a kapcsolat egy segélyvonallal, vagy tippeket és támogatást kaphat. A fejlesztők szerint bizonyos emberek esetében az is előfordulhat, hogy egy “gép” hatásosabb lehet a segítségnyújtásra, mint maga az ember.

Instagram lelki támogatás

Hallgatunk a szakemberekre, amikor a segítségünket kérik. Hiszünk benne, hogy a szeretet komoly változásokra képes azoknál, akiknek szükségük van rá. Ugyanakkor azt is értjük, amikor egy barát vagy családtag segíteni szeretne, de nem tudja igazán, hogyan tegye. A rendszert úgy alakítottuk ki, hogy a felhasználó tudtára tudjuk adni, hogy egy szerető környezet veszi körül, ami vigyáz rá, akkor, amikor a legnagyobb szüksége van rá.

– nyilatkozta Marne Levine, az Instagram COO-ja.

Instagram új iOS app

Hamarosan a mesterséges intelligencia segítségével még pontosabban képesek leszünk kiszűrni azokat, akiknek segítségre van szüksége. Egy a Harvard és a University of Vermont közös kutatásában a közösségi oldalakon megjelenő képeket vizsgálták. 70%-os pontosággal képesek voltak kiszűrni a rászorulókat, előforduló színárnyalatok, arcképazonosítás és metadatok alapján.

A közösségi média egyre nagyobb teret kapn életünkben, és már elértünk oda, hogy kiemelten fontos a szereplők társadalmi felelősségvállalása. Fontos, hogy a közösségi alkalmazások képesek legyenek a segítségnyújtásra, és a cégek is erre ösztönözzék az embereket. Ezáltal humánusabbak, empatikusabbak leszünk, és mindannyian jobban fogjuk magunkat érzeni, elkerülve a mentális betegségeket.

Forrás: GOOD