iOS shopping

Az iOS-eszközök uralták a Fekete Pénteket és a Hálaadást

#HÍREK
2015. 12. 01.

Az Apple-mobileszközeiről, iPhone-ról és iPadről történt az amerikai Hálaadás-ünnep alatt intézett mobilos vásárlások több mint kétharmada, az Android csúnyán lemaradt. Fekete Pénteken is az iOS-készülékek domináltak.

Nemcsak az iOS, de a mobilvásárlás piaca is növekvőben van: a Fekete Pénteken zajlott értékesítések összesen 33,2%-át tették ki a mobilról indított vásárlások, szemben a tavalyi 27%-kal.

Az Adobe-tól származó adatokból kiderül, hogy ennek a 33%-nak túlnyomó részét, majdnem 75%-át az Apple generálta. A fekete pénteki vásárlási láz során összesen 2,7 milliárd dollár értékű vásárlás történt mobilról az Egyesült Államokban. Ezt az összeget is első sorban az Apple rendszerét használva hozták össze az emberek: háromszor annyi összeg folyt be iOS rendszerről mint Androidról.

Az Adobe eredményei
Az Adobe eredményei

Némileg eltérő, de végeredményben nagyon hasonló adatokat közölt a Custora: az ő eredményeik alapján a Hálaadás-ünnepség alatti mobilos vásárlások 78,3%-a érkezett iOS eszközről, és alig 21,5% Androidról. Itt a teljes ünnepség alatt már az összes vásárlás 39,3%-a érkezett mobileszközről, míg tavaly csak 34% volt ez a szám.

Az tehát mindkét eredményből jól látható, hogy egyre többen vásárolnak Hálaadás hétvégéjén (beleértve a Fekete Pénteket és a Cyber Mondayt) mobileszközről, és az is egyértelmű, hogy az Apple eszközeiről vásárolnak a legtöbben.

A tavalyihoz hasonlóan most is megnéztük, hogy viszonyulnak az amerikai eredmények az iSTYLE sajátjaihoz. Persze értelmszerűen, mivel a kínálat első sorban az Apple eszközökre koncentrál, az Android itt sokkal inkább alulmaradt.

Képernyőfotó 2015-12-01 - 13.16.11

Az eredmények nagyon hasonlóan alakultak, mint tavaly, szinte csak tizedekkel változtak: a pénteki és szombati látogatás 40%-a érkezett iOS-ről (tavaly 39,56%) és 11%-a Androidról (tavaly 11,26%). Az arányok tehát szignifikánsan nem változtak 2014-hez képest. Az OS X-es és a Windowsos rendelések aránya minimálisan változott csupán.

Képernyőfotó 2015-12-01 - 12.54.05

Az összes megrendelés 29%-a érkezett iOS-ről (tavaly ez 23% volt), így itt érezhető növekedésről beszélhetünk, a tavalyi 2%-ról idén 3-ra ugrott az Android, míg az OS X aránya enyhén, a Windowsé pedig észrevehetően csökkent.

Rendelési érték tekintetében még mindig magas (50%-os) Windows dominancia van, ám idén ezt már 30%-al követi az OS X, szemben a tavalyi 28%-al.

Képernyőfotó 2015-12-01 - 13.18.13

A tavalyi meglepetés viszont idén is megismétlődött: ugyan kisebb arányban voltak jelen, de átlagosan nagyobb értékben vásároltak az Android-felhasználók az iSTYLE-ban, mint az iOS-esek. Persze ez annak is betudható, hogy iOS-t használók esélyesen csak kiegészítőt vesznek az eszközükről, még Androidról lehet éppen egy iOS-készüléket vásárolnak.

Forrás: AppleInsider.