imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

WWDC17

Itt találsz mindent, amit a WWDC-n bemutattak

Az iPad Pro sikere igazolja a Microsoft ötletét?


A rivális Microsoft szerint senki nem hitt a Surface tabletek alapötletében, most pedig az Apple már az ő trendjeiket követi. Ryan Gavin azt is megjegyezte, az iPad Pro az Apple válasza a Surface-re, ez pedig a saját ötletüket igazolja.

Az új iPad Prók megjelenése után – szinte már rendszerszerűen – máris megy az adok-kapok a két számítástechnikai óriás Apple és Microsoft között. Ryan Gavin, a Surface-eszközök főnöke a Business Insider hasábjain rávilágított arra, hogy kezdetben senki nem hitt az első Surface kettő az egyben megoldásában, most pedig a legnagyobb riválisuk követi őket ezen a vonalon.

A Microsoft az új Surface Prót a munkafelület és a tablet sokoldalúságaként definiálja, míg Tim Cook szerint az iPad Pro arra hivatott, hogy sok-sok átlag felhasználó számítógépét váltsa ki, habár néhány évvel ezelőtt még nagyon másként vélekedett az Apple CEO-ja erről a termékkategóriáról. 2012-ben a Q2-es pénzügyi jelentés során kifejtette, hogy a Macintosh és az iPad kombinációja kompromisszumokkal járna, majd később Satya Nadella nyilatkozataira válaszként azt is hozzátette, hogy a “hűtő és a pirítós” egybeolvasztása nem kellemes egyveleg a felhasználók számára.

Később, mikor már a Mac és az iPad eladások is halványulni kezdtek, az Apple is megcsinálta a maga kis tablet-pc készülékét, igaz, más módon, mint ahogy azt a Microsoft tette a Surface-szel. Az iPad Pro továbbra is inkább megmaradt egy mobil eszköznek, amire telepíthetőek az iPhone-on megszokott alkalmazások, míg a Surface tableteken teljes értékű Windows 10 fut, kevés app van az eszköz paramétereihez optimalizálva, és ugyan minden windowsos program feltelepíthető rá, ezeket nem érintőfelületre optimalizálták, így szokatlan a használatuk.

Azt el kell ismerni, hogy az Apple annak ellenére készített ilyen gépet, hogy korábban kinevette azokat, akik ilyennel próbálkoztak. Steve Jobs idejében elképzelhetetlen lett volna egy iPhone 7 Plus méretű telefon bemutatása, mára pedig lassan több fogy a nagyobb képátlójú iPhone-okból, mint az alapmodellből. Szóval ennyit az elvekről: ha a szükség és a piaci igény úgy kívánja, akkor az Apple is olyan készülékeket készít, amit korábban nem gondoltunk volna.

Ennek ellenére, ha az iPad Prót 5 évvel ezelőtt mutatja be az Apple, két évvel az első iPad rajtja után, akkor az közelében sem lett volna annak, amivel mostanság próbálkozik a cupertinói vállalat, illetve a sima iPad népszerűsége is megsínylette volna ezt a kísérletet. Azóta pedig számos olyan iPad app készült, ami indokolttá tette egy ceruzával is használható óriás tablet kiadását.

A cikkhez kapcsolódó további hírekről az iPad Pro dossziéban olvashatsz tovább, érdekes és vicces tartalmakért pedig kövesd nyomon az iMagazin Shuffle-t!

Forrás: Mac Rumors 

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!