Az iPad vásárlói a legelégedettebbek

Az iPad vásárlói a legelégedettebbek

#HÍREK
2014. 05. 08.

Harmadszor végzett első helyen abban a felmérésben az iPad, melyet rendszeresen elvégez a J.D. Power marketing és piackutató cég az amerikai fogyasztók körében. A kutatás azt vizsgálja, mennyire elégedettek a különböző márkák vásárlói a táblagépükkel.

A felmérésben 5 különböző szempont alapján pontozzák a márkákat (az alábbi súlyozással): teljesítmény (28%); kezelhetőség (22%); funkciók (22%); dizájn (17%); és ár (11%). Az ezekre a kategóriákra adott értékelések alapján végül a gyártók kapnak egy összesített pontszámot, melynek maximuma 1000. A vizsgált márkák közül az Apple végzett az élen 830 ponttal, második lett a Samsung 822 ponttal. Harmadik az Asus 820 ponttal, őt követi az Amazon 817-tel, majd a végén jócskán lemaradva az Acer a maga 769 pontjával.

J.D. Power tabletelégedettség felmérés

Ezen felül a J.D. Power egy ötfokú skálán helyezi el a gyártókat, ahol az 5 pont jelenti a „legjobbak közt” kategóriát, a 4 pont az átlagosnál jobbat, 3 pontot az átlagos készülékek kapnak, kettőt pedig a maradék. Ötpontos egyedül az Apple lett az iPaddel, az iparági átlag három pont, míg leghátul egyedül az Acer kullog a maga két pontjával.

A kutatás megállapítja, hogy a táblagépek átlagos árának csökkenése – 390 dollárról 337 dollárra – magával hozta az átlagos elégedettség csökkenését is, hiszen ez az érték 2012-ben még 853 pont volt.

A J.D. Power felméréseinek eredménye egyébként elég fontosnak számít az Egyesült Államokban, 2012-ben például az Apple többek között ezzel a díjjal reklámozta weboldalán az iPadet a „Miért iPad?” részen. Az okostelefonok között nem mellesleg idén zsinórban nyolcadszor végzett az élen az iPhone.

Forrás: AppleInsider, adatok: J.D. Power.