imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az iPhone 6 Plus dominálja a phablet-eladásokat az USA-ban


A tavalyi év első negyedévéhez képest megnégyszereződtek a „phabletek”, vagyis az 5 hüvelyknél nagyobb képátmérőjű telefonok eladásai – a Kantar Worldpanel legfrissebb adatai szerint. Az összes amerikai okostelefonból 2015 első negyedében 21% volt phablet, míg tavaly ilyenkor ez az arány mindössze 6% volt.

Kérdés az, hogy vajon tényleg létező jelenség, hogy az iPhone 6 Plus-eladások kannibalizálják az iPad-eladásokat, és ezért csökkentek azok az utóbbi negyedévben is. A teljes szegmens 44%-a az iPhone 6 Plusé lett, az AT&T-s vásárlók esetében ez az arány 59%, a Verizonnál és Sprintnél pedig 43% és 50%. Érdekes módon az Egyesült Államokban meglehetősen Apple-barát T-Mobile-nál a Samsung dominált 42%-kal, persze a szolgáltatóknál az eredményeket jelentősen befolyásolják a különböző akciók és részletfizetési konstrukciók – természetesen az iPhone esetében is.

Nem meglepő módon a phabletet vásárlók körében kiemelkedően fontos szempont volt a kijelzőméret amikor az általuk választott készülék mellett döntöttek. Az iPhone vásárlóknak 43%-a, míg az androidos készüléket választók 47%-a jelölte meg ezt az indokot a telefon kiválasztásakor. A két tábor közti átjárás viszont csökkent az elmúlt évhez képest. Az iOS-felhasználók 11,4%-a jött át Androidról (tavaly ez az arány 14,6% volt), míg az androidosok 5,9%-a váltott az Apple telefonjairól. Érdekes módon itt még nagyobb mértékben csökkent a konkurens platformról érkezők száma, mivel tavaly ez még 9,8% volt – valószínűleg nem tippelünk rosszul, ha azt a következtetést vonjuk le, hogy a „vándorlás” egyik fő oka az volt korábban, hogy az Apple nem gyártott nagyobb kijelzős telefonokat.

iPhone 6 Plus
iPhone 6 Plus

Mindezektől függetlenül a tegnapi, szintén a Kantartól származó adatok alapján az Egyesült Államokban picikét nőtt az Android előnye, a Google platformja 0,2 százalékponttal növelte a piaci részesedését, míg az iOS részesedése pont ugyanennyivel csökkent – a pontos arány 58,1% és 36,5%. A Microsoft nem tudott erősíteni az amerikai piacon, az amúgy sem túl fényes eredmények további 0,1 százalékponttal csökkentek, így a Windows részesedése az okostelefonok körében 4,3%-ra apadt. Érdekes, hogy emellett az egyéb platformok (ide tartozik pl. a BlackBerry) minimálisan nőni tudtak, bár az 1,1%-os piaci részesedésük továbbra is marginálisnak tekinthető. Érdemes figyelni, hogy hogyan változnak majd a számok a következő negyedévben a Samsung Galaxy S6 és S6 Edge megjelenésével – tavaly az Apple az utolsó negyedévben az új iPhone 6-oknak köszönhetően például behozta a Samsungot.

További, az Apple Watch szempontjából fontos adat, hogy az első negyedévre az összes Amerikában használt iPhone 18%-a már iPhone 6 vagy iPhone 6 Plus volt, és ezeket a modelleket is beleszámítva az Apple telefonját használók 64%-ának van iPhone 5-je illetve újabb készüléke. Ők lehetnek tehát az Apple órájának potenciális célközönsége.

Forrás: Kantar Worldpanel via iMore. Borítókép: The Verge.

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!