imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Az iPhone-osok költik appokra a legtöbb pénzt


Egy érdekes kimutatás látott napvilágot, ami arról értekezik, hogy a felhasználók milyen bődületesen sok pénzt költenek el évente alkalmazásokra iOS-en, és arról is, hogy ez a szám egyre csak növekedni fog.

A régi szép időkben, amikor az iPhone 4 és 4s fénykorát élte, akkor volt tapasztalható, hogy hazánkban is egyre nagyobb számban kezdtek elterjedni az iPhone-ok. Ekkor még nagyon furcsa dolognak számított, hogyha valaki fizet egy alkalmazásért (érthető, hiszen a nagy többség még a Windowsért se fizetett soha). Aztán hamar rájött az iPhone-os tábor, hogy elkölteni 1 dollárt az App Store-ban nem az ördögtől való cselekedet. Sőt, 6-7 évvel ezelőtt tele volt az alkalmazás áruház jobbnál jobb 1 dollárt érő appokkal, manapság pedig vagy ingyen letöltheted ugyanezeket és elő kell fizetned az extrákért, vagy pedig a fejlesztők kérnek el ugyanezekért az appokért akár 5-6 dollárt is.

us-iphone-revenue-per-device

 

Talán ebből a mentalitásból és a felhasználó bázisból adódik az, hogy az iPhone tulajdonosok 2016-ban átlagosan 40 dollárt költöttek el (nálunk ugyanez euróban értendő) alkalmazásokra. Ez elég gyors növekedés ,tekintve, hogy 2015-ben még “csak” 35 dollár volt az egy fiókra jutó évi keret. A SensorTower adatai szerint tavaly átlag 27 dollár ment el játékokra, és az App Store éves bevételének 80%-át is ezek tették ki. A maradékot a következő sorrendben az alábbi három legnépszerűbb kategória adja: a zene, a szórakozás és a közösségi hálók.

App-Store-kiemeles-cover

Bár a grafikonon nem szembetűnő a jelentősége, a szórakozás kategória 130%-on teljesít az előző évhez képest, köszönhető ez az HBO Now-nak, a Hulunak és a Netflixnek. Míg a költekezés folyamatosan nő, addig az látszik, hogy évről évre egyre kevesebb alkalmazást töltünk le. 2015-ben 35-öt, 2016-ban már csak 33-at szedtünk le a telefonunkra. Elképzelhető, hogy ez csak pusztán a véletlen műve, de sok száz millió felhasználóra vetítve ez óriási eltérés.

Forrás: Cult of Mac

Beoplay A2 Active akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!