imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az iPhone-szlogenek evolúciója


2007-ben jelent meg az első iPhone, vagyis azóta elég sok víz lefolyt már a Dunán. Egy-egy új generáció új szlogeneket hozott magával, amik a legtöbbször az Apple által legfontosabbnak tartott fejlesztés próbálták meg kiemelni.

Az Apple-szlogenek a legtöbbször majdnem olyan jól sikerülnek, mint maguk a termékek amiket reklámoznak velük – persze ez ízlés kérdése, vannak köztük elég erőltetettek is, amik egyesek szerint viccesek, mások viszont gagyinak titulálják őket. Ilyen volt például a „Thinnovation”, amit a MacBook Air szlogenjeként használtak. Vagy, hogy magyar példát hozzunk, ott a „Szemzációs”: ez az iPad 3 Retina kijelzőjére utalt, és emlékszem, mi először azt hittük, hogy elgépelték a plakátokon a szöveget, aztán leesett, és nagyon viccesnek találtuk. Nézzük meg most egy kis visszatekintésben, hogy mik voltak az egyes iPhone-generációk szlogenjei! (Zárójelben a magyar fordítások, illetve az iPhone 5c-től kezdve a hivatalos magyar szlogenek.)

iPhone

Apple reinvents the phone. (Az Apple újra feltalálja a telefont.)

This is only the beginning. (Ez csak a kezdet.)

Az első iPhone egyből két szlogent is kapott. Ezek közül az első elhangzott a Steve Jobs-féle híres bemutatón, miszerint az Apple újra feltalálja a telefont, a másik pedig azt mondja, hogy az első generáció még csak a kezdet. Nem is nagyon lőttek mellé, az iPhone első éves 2,3 milliós eladott darabszáma tényleg csak a kezdet volt – mint ahogy az újgenerációs okostelefonok története is ekkortájt kezdődött.

 

iPhone 3G

The first phone to beat the iPhone. (Az első telefon ami lenyomja az iPhone-t.)

The iPhone you have been waiting for. (Az iPhone amire vártál.)

A második iPhone is két szlogennel büszkélkedhetett. A második kicsit vérszegény, bár jól reagál azokra a kritikákra amikkel az első iPhone-t illették: például a 3G hiányára. Ezen kívül akár arra is utalhat, hogy rengeteg országban ez volt az első hivatalosan megvásárolható iPhone-modell. Az első szlogen pedig egy finom fricska a konkurenciának, akik már elkezdték kihozni a saját hasonló, iPhone-verőnek titulált telefonjaikat. Erre egyébként az Apple egy reklámot is épített, amiben a titkolózásukon is viccelődtek:

 

iPhone 3Gs

The fastest, most powerful iPhone yet. (Az eddigi leggyorsabb, legerősebb iPhone.)

Ez volt az első „S-szériás” iPhone, ami nem sok újdonságot hozott a külsőségeket tekintve, a motorháztető alatt azonban annál nagyobb változtatásokat eszközöltek, főleg a sebesség területén. A szlogen egyértelműen erre utal, persze belecsempészve azt is, hogy van még itt tartalék a jövőre nézve.

 

iPhone 4

This changes everything. Again. (Ez mindent megváltoztat. Megint.)

Az iPhone 4-nél nem csak a dizájn változott meg teljesen, de gyakorlatilag minden – a legfontosabb talán a Retina kijelző megjelenése volt, ami kategóriájában páratlanná tette a 2010-ben bemutatkozó új iPhone-t.

 

iPhone 4s

The most amazing iPhone yet. (Az eddigi leglenyűgözőbb iPhone.)

Hát itt sokat nem agyaltak a marketingesek, bár kétség kívül igaz az állítás. Talán jobb lett volna, ha vicces formában megemlítik Sirit, hiszen ebben a modellben mutatkozott be az Apple digitális személyi asszisztense.

iPhone 4s

 

iPhone 5

The biggest thing to happen to iPhone since iPhone. (A legnagyobb dolog ami az iPhone-nal történt az iPhone óta.)

Na itt már elemükben voltak a szövegírók, és ismét a legfontosabb változásra hívják fel a figyelmet: megnőtt, sőt megnyúlt a kijelző korábbi 3,5″ helyett a többek által a mai napig ideálisnak tartott 4″-re.

 

iPhone 5c

For the colorful. (A sokszínűeknek.)

A telefon, aminél Jony Ive elmagyarázta, miért is jó a műanyag, miután évekig arról beszélt, miért jó a fém (és az üveg). Az iPhone 5c volt az első (és ezidáig utolsó) igazán színes iPhone, ezt a szlogen is eléggé egyértelművé teszi. A kapcsolódó videó is nagyon jó lett:

 

iPhone 5s

Forward thinking. (Iránymutató.)

Elérkeztünk az első, még ma is kapható iPhone modellhez. Az angol szöveg talán egy kicsit jobb abban az értelemben, hogy utal a jövőre, illetve arra, hogy előre gondolkodnak az Apple-nél. Ugyan korábban is volt már ujjlenyomat-olvasó okostelefonokban, a Touch ID azért teljesen új szintre emelte ezt a műfajt.

iPhone 5s

 

iPhone 6 / iPhone 6 Plus

Bigger than bigger. (Óriási. És még nagyobb is.)

Ismét jelentős lépéshez értünk az iPhone-ok történetében. Szerintem magyarul zseniális, ez a kedvencem, a hivatalos fordítás még jobban is sikerült mint az angol eredeti.

 

iPhone 6s / iPhone 6s Plus

The only thing that’s changed is everything. (Csak egy dolog változott. Minden.)

Ismét S-generációhoz értünk, ami azt jelenti, hogy a külső nem változott túl sokat – hacsak nem vesszük ide a rozéarany színt. Így hát a szlogenben érdemes arra utalni, hogy a belső igencsak megváltozott (3D Touch) – gondolhatták a szövegírók. Szerintem kicsit erőtlenre sikerült.

iPhone 6s

Ötlet: PhoneArena.

Mac akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!