imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az ötödik helyre esett vissza az iPhone Kínában


A harmadik pénzügyi negyedévben tovább folytatódott – még ha a vártnál kisebb mértékben is – a bevétel és a haszon csökkenése az Apple-nél. Különösen Kínában zuhantak hatalmasat – 33%-ot a tavalyi év hasonló időszakháoz képest – az eladások, így Európa visszavette tőlük a második helyet az Apple bevételtortáján. Ezek után nem meglepő, hogy statisztika is bizonyítja: a helyi gyártók egyre inkább megszorongatják Kínában az iPhone-t.

Annak ellenére, hogy a márciusban bemutatott iPhone SE olyan jól megy, hogy az elején nem tudtak annyit gyártani, mint amekkora igény volt rá, radikálisan csökkentek az eladások Kínában is, ahol már az első hónapban 3,4 millió előrendelés érkezett az Apple új 4 hüvelykes iPhone-jára. Persze a kicsi iPhone növeli az eladási számokat, de csökkenti a profitot, így kétélű fegyver. Egyébként ha utánaszámolunk, akkor az jön ki, hogy a csökkenő tendencia ellenére a lejtőn igazán a kínai csökkentés adott csak gázt. A 33%-hoz képest az USA-ban „csak” 11, Európában pedig 7%-kal csökkentek az Apple eladásai. Ezek az Apple számai, a teljes bevétel alakulását mutatják földrajzi lebontásban, míg termékre nézve nem részletezik, hogy hol mennyit csökkentek pl. az iPhone eladások. Ezt megteszik helyettük különböző elemző cégek, így a Strategy Analytics.

Apple Store Hancsouban. | Kép: ChinaFotoPress
Apple Store Hancsouban. | Kép: ChinaFotoPress

Elemzésükben beszállítói adatokra hivatkozva állítják, hogy a tavalyi év hasonló időszakához képest 9,7 millióról 7,3 millióra estek vissza az iPhone eladások Kínában. Ezzel az Apple részesedése a kínai piacon 9,2%-ról 6,7%-ra esett vissza. A visszaesésből a hazai gyártók, a Vivo és az Oppo profitáltak leginkább. Azt gyorsan tegyük hozzá, hogy a Xiaomi esett a legnagyobbat, majdnem 7 millióval kevesebb telefont adtak el. A kínai piacot továbbra is a Huawei uralja , őket követi az Oppo és a Vivo, majd a Xiaomi és az Apple. Éves összehasonlításban a kínai mobil piac – ami továbbra is a legnagyobb a világon – 3,7%-kal nőtt, azonban látszik, hogy az Apple-nek más óriáspiac után kell néznie, ha fenn akarja tartani az elmúlt években produkált elképesztő növekedését. Ez a piac pedig nem lehet más, mint India.

Forrás: Apple Insider Borítókép: REUTERS/Kim Kyung-Hoon

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!