Apple-reklám

Bepillanthatunk a legújabb Apple-reklám kulisszái mögé

#HÍREK
2016. 11. 25.

És ez nem csak azért érdekes, mert láthatjuk, hogyan milyen elgondolások húzódnak egy kreatív folyamat mögött a cégnél, hanem mert kicsit megismerhetjük Tor Myhrent is, aki az Apple újdonsült marketingért felelős igazgatóhelyettese.

Az Apple már nagyban rápörgött a karácsonyi hangulatra, pár napja ki is tettek egy filmszerű reklámot Frankenstein karácsonyáról. Könnyfakasztó, megható meg minden, aminek lennie kell, van benne érzőszívű kislány, kedves szörny, és eleinte elutasító, majd a végén nagyon befogadó embertömeg. Ha esetleg nem láttad volna mindenképpen nézd meg, mert ennek a videónak a kulisszái mögéleshetünk most be egy kicsit.

A reklám kapcsán Jeff Beernek (nem hiszem el, hogy valakinek tényleg az a vezetékneve, hogy sör), a FastCoCreate újságírójának sikerült meginterjúvolnia az Apple-höz tavaly év végén csatlakozó marketingért felelős igazgatóhelyettest, Tor Myhrent.

Kezdjük az elején. Brad Garrett játsza a szörnyet ugye? Másodszor pedig a Nyisd ki a szíved mindenkinek” elég klasszikus karácsonyi üzenet, de különösen aktuális most. Olvashattuk Tim Cook megérintő levelét az Apple alkalmazottaknak, miután Trump nyert. Célja volt a reklámnak, hogy reflektáljon a mostani időkre?

Igen, ez ő. És nem, a reklám határozottan nem egy válasz a választási eredményekre. A befogadás mindig is az Apple egyik fő értéke volt, és azt gondolom ezt többször is kommunikáltuk az év folyamán. Biztosan láttad Maya Angelou “Emberi család” reklámunkat az Olimpia alatt, ami egy kiváló lehetőség volt, hogy akkor beszéljünk a témáról, amikor az emberek figyelnek rá. Az ünnepek is hasonlóan alkalmas idő a témáról való beszélgetésre. Egy olyan üzenetet akartunk közvetíteni az évnek ezen pontján, ami emlékezteti az embereket arra, hogy amitől igazán emberiek vagyunk, az a kapcsolatok iránti vágy.

A “Félreértések” és “A Dal” mind könnyfakasztó reklámok voltak 2014-ből. Ettől tavaly kicsit eltértetek egy zenés spottal, idén pedig újra visszatértetek. Honnan jött az ötlet?

Már vagy négy-öt éve az Apple minden évben megjelenik valamilyen üzenettel, amitől azt reméljük megmozgat valamit az emberekben. Reméljük, hogy a mostani is ilyen lett. Tavaly egy kicsit zenés oldalról közelítettünk, idén pedig a klasszikusabb felől. Különböző utak vannak, de reméljük, hogy mindegyiknek az eredménye egy szép kisfilm lesz, ami gondolkodásra késztet az ünnepekről, egy kicsit másféleképpen.

Az Apple reklámok, még akkor is amikor egy termék van a középpontban sokszor érzelemteliek. Hogyan döntitek el melyik fókuszáljon inkább a termékekre, és melyik a történetre?

Természetesen nagyon büszkék vagyunk a termékeinkre, emiatt sok hirdetésünk termékközpontú, amikben a készülékek megannyi módon kelnek életre. Ahogy közeledtünk az ünnepek felé, annál kevésbé akartuk, hogy valamelyik termék hirdetésének tűnjön a videó. Persze az iPhone nyilvánvalóan a része, de ami igazán a szándékunk volt (ahogy már évek óta), hogy megüssünk egy magasabb érzelmesebb szintet, és ebben az esetben az is, hogy kifejezzük az egyik fő értékünket.

Hogyan kapcsolódik ez a reklám a márka általános stratégiáihoz?

Ha megnézed miket csinál már az Apple évek óta, akkor láthatod, hogy elsősorban egy hagyományt folytat. Ez egy nagyon sikeres tradíció, aféle “amíg működik ne piszkáld” típusú dolog. Az évnek erre az időszakára úgy tekintünk, mint a megfelelő időre arra, hogy valami fontosabbat kommunikáljunk, mint a termékek. Ez nem az én véleményemet tükrözi; hanem ez csak egy dolog, amit az Apple csinál, és remélem, hogy illeszkedni fog a csodás ünnepi reklámok sorába.

Brad Garret
Brad Garret, ha éppen nincs Frankensteinnek maszkírozva.

Annak fényében, hogy egyre népszerűbbek az érzelemvezértelt angol típusú karácsonyi reklámok, elmondhatjuk hogy ez egy általános elvárás a márkáktól, hogy készítsenek ilyen szívmelengető ünnepi reklámokat?

Különösen Amerikában, de a világ számos más pontján is rengeteg vállalat továbbra is hajlamos ár-orientált, agresszív marketinget folytató hirdetéseket készíteni az ünnep során is. Ilyenekkel vagyunk körülvéve, de továbbra is azt mondom, hogy vannak márkák, mint például a John Lewis, akik túlléptek ezen, és emlékeztetnek minket, hogy az ünnepek nem csak a hatalmas leárazásokról szólnak. Hanem ez annak az ideje is, hogy elgondolkodjunk magunkról, a családunkról, a körülöttünk lévő világról, és számunkra még annak is, hogy a fő értékeinkről elmélkedjünk.

Szóval szeretnétek, hogy kicsit fellélegezhetnék ebből az agresszív marketinges környezetből?

Igen, pontosan erről ebszélünk. Azt akartunk, hogy valami olyat adjunk az embereknek, amiben mi nagyon hiszünk az Apple-nél, és ami adhat pár perc kitörést ebből a túlfokozott vásárlási lázból.

Tor Myhren
Tor Myhren

Terveztek árulni iGallért, amibe karácsonyi égőket lehet csavarni, vagy bármi hasonlót, ami a reklámhoz kapcsolódik?

(nevet) Nem, Frankenstein még egy jó darabig nem fog feltűnni az Apple Store-okban.


Nem akarok Grincs lenni, és elrontani a meghitt karácsonyi hangulatot, de azért tegyük hozzá, hogy az ilyen reklámokat valószínűleg nem szívjóságból forgatja az Apple, hanem mert valamilyen úton-módon ez visszahat a márkára. Szóval az adód egy százalékát azért még nem az Apple-nek, és a “fő értékeinek” érdemes felajánlani.

Forrás: FastCoCreate