imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Beszólt a Microsoft az Apple-nek


Hol vannak már azok az idők, amikor az akkor még viszonylag kicsi Apple gyártotta a Mac vs PC reklámokat. Változnak az idők, most már a Microsoft készít Apple savazó Surface reklámokat.

Magyarországon nem divat, hogy két cég egymást alázza a reklámokban, de külföldön bevett gyakorlat ez és élnek is vele a vállalatok, legyen szó autóról, mosóporról vagy akár jelen esetben számítástechnikai termékekről.

Biztosan sokan emlékeznek az olvasók közül a Samsung reklámaira, melyben birkának vagy “falölelőknek” nevezik az iPhone-osokat. Most a Microsoft készített hasonló reklámokat, és bár nem durván, de azért beszólnak rendesen az Apple-nek.

Az első ilyen reklám “What’s a computer? Just ask Cortana” vagyis “Mi az a számítógép? Csak kérdezd Cortanát” címmel augusztus 16-án érkezett, ebben egy Microsoft Surface-t láthatunk, ami azt szeretné bizonyítani, hogy ő bizony egy igazi számítógép, az iPad Pro pedig nem. Nem sokkal ezelőtt jelent meg egyébként az Apple reklámja, mely a “What’s a Computer” címet kapta, erre kontrázott rá a Microsoft. Íme az Apple reklám és a Microsoft válasza rá:

Tegnap újabb reklám érkezett a Microsofttól, melyben a MacBook Air-t savazzák egy kicsit:

Ez utóbbi reklámban véleményünk szerint annyira idegesítő a zene és az éneklés, hogy már csak ezért sem vennénk a MacBookunk helyett Surface-t, de hát biztos van akinek pont ez a fajta marketing tetszik.

Természetesen az ilyen és ehhez hasonló reklámok után mindig elszabadulnak az indulatok, és az emberek egymást szapulják a videók alatti hozzászólásokban és bizonygatják, hogy melyik cég árul jobb termékeket, pedig ezek csak egyszerű reklámok, amikkel próbálják elérni a potenciális vásárlókat.

Mi nem akarunk, és nyilván nem is tudunk igazságot tenni, mi is elismerjük, hogy a Surface egész jól sikerült terméke a Microsoftnak. “Papíron” legalábbis sokkal jobb, mint az iPad, az eladási számok azonban azt mutatják, hogy a vásárlók nem igazán kapkodnak a Surface-ért, nyilván ezért is próbálja meg népszerűsíteni a terméket a Microsoft. Tavaly az iPad Pro eladások segítették az Apple-t, hogy megőrizze piacvezető helyét a Samsung előtt. Az Apple a táblagép piac 24,5 százalékát birtokolja, míg a koreai vállalat részesedése csupán 13,7 százalék. A Microsoft az 1,6 millió eladott Surface-szel, még a top 5-be sem került be, az Amazon, a Lenovo és a Huawei is megelőzte őket. Mindössze 1 százalék körüli piaci részesedést sikerült produkálniuk, annak ellenére, hogy magukhoz képest 26 százalékkal növelték éves összehasonlításban a Surface eladásokat.

Nem fogadnánk rá nagy összegben, hogy a mostani Surface reklámok sokat lendítenének az eladásokon, de majd meglátjuk jövő év elején, ha mindkét cég közzétette az utolsó negyedév számait.

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!