NFL_bans_Beats_cover_b

Betiltotta a Beats fejhallgatókat a Bose miatt az NFL

#HÍREK
2014. 10. 06.

Az NFL, a világ legnépszerűbb amerikaifutball-szövetsége többé nem engedi játékosainak, hogy Beats fejhallgatókat hordjanak a pályán és a meccset követő interjúk alatt. A tiltás oka a Bose exkluzív szerződése, melynek értelmében ezentúl az edzők is kizárólag Bose fejhallgatókat használnak.

Az NFL bejelentette, hogy ezentúl a ligában játszó sportolók kizárólag Bose fejhallgatókat viselhetnek a közönség előtt. A tiltás ugyan elvileg mindegyik fejhallgató márkát érinti, de a gyakorlatban ez egyértelműen a Beats betiltását jelenti, hasonlóan az idei Labdarúgó-világbajnokság szabályozásához. Az Apple által nemrég felvásárolt Beats hangtechnikai cég ugyanis igen közkedvelt a sportolók körében is, amit a konkurensek ehhez hasonló kizárólagos szerződésekkel igykeznek mérsékelni.

A tiltás vonatkozik a bemelegítésre, a meccs teljes idejére, az azt követő másfél órára, de még az edzőtáborokra is. Bár az NFL közleménye szerint a tiltásnak nincs köze a Bose-hoz, ezt az állítást nehéz a realitások talaján megállítani.

Az NFL hosszú ideje tiltja a márkajelzések viselését a pályán és az interjúk alatt, amennyiben nem engedélyezi az a liga. Ezen szabályozások az 1990-es évek eleje óta a mai napig életben vannak. Ezek az NFL szabályai, nem pedig a liga egy szponzora, jelen esetben a Bose korlátozása.

Természetesen a Beats sem hagyta szó nélkül a történteket, a maguk lázadó stílusában reagáltak az új szabályra:

Az elmúlt néhány év alatt a sportolók beleírták a Beats-et a DNS-ükbe a játékot megelőző szertartás részeként. A zene jelentős pozitív hatással lehet egy sporoló koncentrációs képességére, illetve a mentális felkészültségére, és épp oly fontossá vált a teljesítményt tekintve, mint bármely egyéb felszerelés.

Tény, hogy a Beats fejhallgatókban meglehetősen felülreprezentáltak a mély hangok, emiatt valószínűleg jobban felpörgetik a játékosokat, mint a Bose fejhallgatók a kiegyensúlyozott hangképükkel, de azt azért nehéz elképzelni, hogy ezen múljon egy tétmeccs.

Elnézve a Beats 61%-os részesedését a felsőkategóriás fejhallgatók piacán teljesen érthető, hogy a vetélytársak igyekeznek visszaszorítani a márka jelenlétét, kérdés, hogy az efféle, nagy visszhangot keltő lépések nem hajtják-e mégis a közönség által leginkább ismert Beats malmára a vízet.

A Bose szerződéséhez hasonlót kötött az NFL-lel egyébként a Microsoft is, mely értelmében a játékosok és az edzők a meccsek során Microsoft Surface készülékeket használnak. A 400 millió dolláros promóciós szerződés ellenére kétséges, hogy a redmondi cégnek sikerült-e megfelelően megismertetni a közönséggel a tabletet, a közvetítések alkalmával a kommentátorok ugyanis többször “iPad-szerű” készüléknek vagy egyszerűen csak iPadnek nevezték a fizetett reklámterméket.

Forrás: recode.net
Borítókép: 5thquartermag.com