imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

WWDC17

Itt találsz mindent, amit a WWDC-n bemutattak

Bezárnak a dedikált Apple Watch boltok?


A legfrissebb pletykák szerint az Apple bezárná dedikált Apple Watch luxusboltjait, ám ezt a cég még nem erősítette meg. Ugyanakkor a Londonban található Selfridges bolt már el is tűnt az Apple oldalán található boltlistából.

Az Apple Watch megjelenésével hamar eldőlt, hogy a Watch inkább divattermék, mint geekeknek szánt high-tech kütyü. Éppen ezért a forgalmazását is egy kicsit másképp képzelte el az Apple, mint azt korábban megszokhattuk. Első lépésben magukhoz csábították Angela Ahrendts-t, aki az boltokért felelős alelnöki posztot töltötte be a cupertinói nagyvállalatnál. Róla azt érdemes tudni, hogy korábban a Burberry igazgatója volt, ami egy nívós angol luxusmárka.

Nov-2014-Inside-Spread1

Az Apple Watch címlapokon is szerepelt, ismert modellek csuklóján. Elsőként a Vogue magazinban pózolt Lui Wenn, az ismert kínai modell kisasszony, karján egy piros pántos Apple Watch-csal. Ezelőtt ilyesmire sose volt példa, hogy az Apple ilyen módon promotálná bármely termékét. Tehát az sem volt sokáig kérdéses, hogy az almás órának ott a helye a legnagyobb divatmárkák között, ezért szükség volt olyan üzletekre, amik ki tudják szolgálni a gazdagabb vásárlóréteget is.

Az Apple Londonban, Párizsban és Tokióban nyitott kifejezetten az órák eladására szánt boltokat. Ezekben a városokban olyan luxusáruházakba látogathatnak el a vásárlók, mint a párizsi Lafayette. Ha ide betérsz, ajánlott talicskával érkezni benne egy halom pénzzel, mert olyan márkák üzletei kaptak itt helyet, mint a Dior, Armani, Gucci, Rolex és a többi. A rutinosabbak persze már rendelkeznek Apple Watch-csal és pillanatok alatt Apple Pay-jel fizetnek, így a talicska is otthon maradhat ezzel megspórolva a fölösleges cipekedést.

apple-watch-hermes1

Már csak azért is érdemes Watch-csal a kezünkön érkezni, mert úgy tűnik, hamarosan itt és még néhány helyen nem juthatunk hozzá a jövőben az Apple okosóráihoz, ugyanis a pletykák szerint az Apple sorra zárja be az ehhez hasonló pop-up boltjait. Az az egészen pontos mind a hármat, és ha hinni lehet a szóbeszédnek, akkor ennek a gyenge eladások az oka. Talán gazdagéknak nem jött be az arany és kerámia kivitel vagy nem volt elég drága, ez van.

Bár, ha végtelen mennyiségű pénzem lenne, lehet, hogy én sem Apple Watch-ra vágynék, de ki tudja. Az ár itt sem volt akadály, akár több milliós kivitelben is hozzá lehetett jutni a legkülönlegesebb szíjjal ellátott órákhoz, amiből nem is kis készletet tartottak a boltok.

Nem is olyan régen számoltunk be arról, hogy az utolsó negyedévben kilőttek az Apple Watch eladásai, ekkor ugyanis már megérkeztek a legújabb Series 1 és Series 2 változatok, illetve a karácsonyi időszak is nagyon megtolta az Apple szekerét. Közben érkezett egy rakat Apple Watch reklám, ami többségében az óra sportos oldalát, illetve az Apple Pay fizetési lehetőséget mutatta be. A 2017-es év elejére időzítve pedig egy újabb adag promóciós film készült a Nike asszisztálásával, ezek teljes mértékben az Apple Watch Nike+ kiadásra helyezik át a hangsúlyt.

20150410-apple-watch-galeries-lafayette-001-2

A párizsi Lafayette, és a tokiói Isetan üzletházakban található boltok bezárása még kérdéses, bár a pop-up store-ok lényege, hogy csak egy adott időszakra nyitják ki őket. Elképzelhető, hogy az Apple Watch mint divattermék nem volt elég sikeres, de az is közrejátszhat, hogy az elmúlt évben rengeteg fitnesz tracker eszközt adott el a Xiaomi, a Fitbit és a hozzájuk hasonló kisebb, de a piacon rohamosan feltörekvő cégek. Az Apple talán inkább ezt a vonalat erősítené? Erre valószínűleg ők tudnának kielégítő választ adni, a cég nem erősítette meg, de nem is cáfolta a boltbezárásokkal kapcsolatos híreket, ugyanakkor az Apple boltlistájából eltűnt a londoni Selfridges. Így több, mint valószínű, hogy ezt a lokációt kinyírta az Apple.

Forrás: MacRumors és AppleInsider

Aktuális akciók
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!