imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Cannes Lion díjat nyert az Apple a kampányával


Már sokszor számoltunk be új fényképekről és videókról, amelyek bekerültek az Apple „Shot on iPhone 6” kampányába. A felvételek tényleg szemet gyönyörködtetőek, de a díj nem emiatt járt az amerikai cégnek. A Cannes Lion díjakat ugyanis a kreatív ötletekért, az innovatív megoldásokért vagy bármilyen más egyedi újításért lehet kapni 16 kategóriára osztva. Az Apple öt díjat is nyert a kezdeményezésével a Nemzetközi Cannes Lion Fesztiválon. Sőt, a „Kültér” kategóriában a fődíjat is elhozta a cég.

Az Apple egy régi partnerével – a TBWA\Media Arts Labbal – közösen álmodta meg a World Gallery-t, amelynek óriási sikere van. Tehát egyáltalán nem véletlen, hogy a képekből készül óriásplakátok még a Cannes Lion zsűriét is lenyűgözte. A kampány hivatalos weboldala egyébként itt található, ahol jelenleg 62 fénykép és 11 videó található. Akadnak kevésbé jó felvételek és akadnak változatos és intenzív színekkel megspékelt különleges élményt nyújtó fényképek és videók is.

Az Apple új „Shot on iPhone 6” plakátjai hétfőn láttak napvilágot.
Az Apple új „Shot on iPhone 6” új plakátjai hétfőn láttak napvilágot.

Juan Carlos Ortiz a zsűri elnöke, zseniális ötletnek tartotta, hogy a hirdetések forrása ugyanaz, mint a célközönség. Hiszen ahelyett, hogy profi fotósokat alkalmazna az Apple, a hétköznapi emberek által készített képeket használja. A tehetség ugyanis bárkiben benne lehet, az eszközt pedig az Apple biztosítja egy iPhone 6 formájában. Innentől tényleg csak azon áll a dolog, hogy mit hozunk ki magunkból. Persze, egy kis szerencse is jól jöhet.

ose_list_large_2x

Ez nem csak egy remek ötlet. Ez egy olyan elképzelés, ami megváltoztatja a hirdetői piacot. Véleményem szerint ugyanis az Apple képes lesz megváltoztatni a hirdetéssel foglalkozó cégek felfogását és ezáltal egy innovációs folyamatot elindítani.

Az ötlet egyébként, hogy félprofi és amatőr fotósok képeit használják a termékek népszerűsítésére tényleg nagyon kreatív. Azt viszont nem hiszem, hogy a többi cég is elkezdené ezt a módszert alkalmazni, hiszen ez rengeteg időt és energiát jelent. A hirdetéseket pedig sokkal könnyebb elkészíteni egy kisebb létszámú reklámokért felelős részleg üzemeltetésével.

iPhone-6-fotok-vilag-korul-cover-1

 

A képeket ilyenkor át kell válogatni, a jobb képek készítőivel fel kell venni a kapcsolatot és utána meg kell velük egyezni. Ezek után indulhat csak a képek reklámcélú felhasználása. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy az Apple-nek bevált ez a módszer, és szívesen alkalmazzák. Valószínűnek tartom, hogy a későbbi iPhone modelleknél is indítani fog hasonló kaliberű kampányt, kisebb módosításokkal persze.

Kép: Twitter (Julian Bialowas)

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!