ClipDis

ClipDis – üzenj vicces videókban Messengeren

#HÍREK
2015. 03. 28.
A héten mi is hírt adtunk a Facebook F8 fejlesztői konferencián bejelentett egyik újdonságról, nevezetesen, hogy platformmá bővítik a cég azonnali üzenetküldő szolgáltatását, a Messengert. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy különböző külső alkalmazások által összeállított üzeneteket is küldhetünk ezentúl.

Közel 40 appal indult a felhozatal, amikben túlnyomó többségben voltak azok az alkalmazások, amikkel GIF-eket illetve mindenféle képeket vagy emojikat küldözgethettünk Facebook Messengeren. Mi első körben nem vettük észre, de egy kedves olvasónk felhívta a figyelmünket a magyar fejlesztésű ClipDis kiegészítőre. Letöltöttük, majd annak ellenére elkezdtünk egymással Facebook Messengeren beszélni páran az irodában, hogy korábban soha nem is használtuk erre az appot.

Márpedig azért, mert a ClipDis alapötlete és a megvalósítása nagyon vicces: begépelünk egy (angol) szöveget, az alkalmazás pedig híres és kevésbé híres filmekben keresi meg a mondat szavait, és összevágja a jeleneteket egy videóvá. Vagyis gyakorlatilag videóban üzenhetünk egymásnak, miközben minden szót más színész és szereplő mond el – márpedig ki ne akarna egy jól elhelyezett „fucking”-ot hallani Tony Montana szájából? A fejlesztők rövid videója tökéletesen átadja a lényeget:

Amellett, hogy egy egyedi és vicces Messenger-kiegészítőt találtunk, azért is megörültünk, mert a ClipDis magyar fejlesztésű alkalmazás. Meg is kerestük a fejlesztőket, akiktől Szabó János volt olyan kedves, és válaszolt pár kérdésünkre.

Hányan alkotjátok a csapatot, kinek mi a feladata?

Fejlesztésért Győri Dávid (CTO) és Oláh Ákos (COO) felel. Hapák Samu (CEO) és jómagam pedig termékstratégia és business development.

Van esetleg már másik alkalmazásotok az App Store-ban? Terveztek valamit a közeljövőben?

Mint csapat nincs más appunk. Jelenleg a ClipDisre szeretnénk fordítani az energiáinkat, bár már agyalgatunk más ötleteken is. Dávid és Ákos korábban több App fejlesztésében részt vett saját cégükkel.

Honnan jött a ClipDis ötlete?

Egy közös gondolkozós estén hozta fel Dávid az ötletet. Az elején mi is csodálkoztunk, hogy neeee… ilyen még nincs? Aztán amikor belevágtunk komolyan a megvalósításba, akkor láttuk, hogy miért nincs. :) Sokkal több melót tettünk bele mint gondoltuk. Maga a koncepciót is hasonló átalakuláson ment keresztül. Az elején azt hittük, csak egy bolondos, vicces alkalmazás lesz, de most már látjuk, hogy sokkal mélyebb és komolyabb dolgokra lesz képes. Erről a jövőben tudnánk többet mondani.

Láttátok Pálfi György Final Cut című filmjét? :)

Láttuk, és ahogy Dávid kimondta az ötletet, egyből ez ugrott be más csapattagoknak is.

Ahhoz, hogy egyből az új funkciók bejelentésekor megjelenhessen a ClipDis, gondolom valamiféle együttműködésben kellett dolgozni a Facebookkal. Tudtok erről kicsit bővebben mesélni?

Londoni Facebook-kapcsolatunkon keresztül kerültünk be hozzájuk. Januárban kezdődtek a megbeszélések és csak az utolsó pillanatban vált biztossá, hogy ott lehetünk. Sokat dolgoztunk velük együtt, a projekt végén már naponta többször egyeztettünk velük fejlesztési és termékkérdésekről. A Facebooktól rengeteget tanulhattunk a felhasználók kommunikációs szokásaitól. Ezen felül a install/reply flow segítségével új usereket tudunk szerezni és a meglévő usereket gyakrabban vissza tudjuk csábítani az alkalmazásba. Erről elég sok szó volt a szerdai F8 keynotban. A lényeg az, hogy folyamatosan szem előtt tudunk lenni a messenger mind a 600 millió felhasználójának.

Be tudtok avatni egy kicsit a technikai részletekbe? Honnan vannak a klipek, hogy bővül az adatbázis?

A klipeket a fogyasztók tölthetik fel az oldalunkon található vágóprogram segítségével. Jelenleg már 40-50 ezer szó és kifejezés található meg. Nem csak sima szavak, de például már smiley-k ( :), :( ) és netes szlengek (LOL, WTF, OMG) is megtalálhatóak az adatbázisban.

Az alkalmazás ingyenes, és én egyelőre reklámokkal sem találkoztam benne. Mi az üzleti modell, szeretnétek valahogy pénzt keresni a ClipDisszel?

Vannak elég konkrét elképzeléseink, hogyan tudnánk pénzt csinálni. Ezekről már több külső (és komoly) partnerrel beszéltünk és ők megerősítették az elképzeléseinket. Jelenleg azonban nem az azonnali pénzcsinálás a fókusz, hanem inkább a termék funkciók bővítése és a videó output tökéletesítése. Ha ez megvan, és a felhasználók tényleg szeretik, akkor tudunk rátérni az üzleti modellre.

Mi a három leggyakoribb szó? :)

Inkább legenerált egységeket mondanék, mert szavaknál a „you”, „are”, ilyenek jönnek ki. Ezeknél az “I love you” vezet, ezt pedig a különböző köszönési formák követik (hi, hey wazzup), reakciók (LOL, haha), és persze sok káromkodás. :)

• ClipDis letöltése az App Store-ból (iPhone, ingyenes)