imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

DJI Osmo Mobile 2

Teszteltük a DJI legújabb kamerastabilizátorát

Csak az iPhone jó a tiniknek


Egy friss, nagy mintán alapuló felmérés szerint továbbra is elképesztően népszerű az iPhone a fiatalok körében. Jóformán csak az Apple készülékét használják, és már a Watch irányába is kacsintgatnak. Természetesen az Egyesült Államokról beszélünk.

Nem tudom, jelenleg hol áll a dolog, de az „én időmben“ (értsd 2000-es évek közepe-vége) körülbelül az általános iskola felső tagozata felé kezdett el a gyerekeknek mobilja lenni. Azóta eltelt több mint 10 év, a technológia sokat fejlődött és még jobban az életünk részévé vált, szóval úgy sejtem, manapság az első telefon az iskolakezdés környékén, 8-9 éves kor felé kaphatják a gyerekek (gyakorló anyukák, apukák segítsetek ki az aktuális statisztikával). Amerikában meg talán még a világátlagnál is korábban.

Persze lehet azon vitatkozni, hogy ez mennyire jó, egészséges, meg csattogós lepke, de ez nem fog változtatni azon a tényen, hogy van egy generáció, amelyik iszonyú korán, szinte 100%-os mértékben adaptál egy technológiát, nevesül a mobiltelefonokat. Márpedig a mobilgyártóknak ez hatalmas piac, így nagyon fontos stratégiai szempont, hogy meg tudják szólítani az ifjúságot. Nyilván az animoji sem a meglett, deres hajú könyvtárosoknak szól.

Az Apple pedig kifejezetten sikeresé avanzsálódott ebben a fiatal-megszólításban. Azért használok kifejezetten passzív szerkezetet, mert – véleményem szerint – sikerüket nem annak köszönhetik, hogy aktívan tettek volna érte. Nyilván vannak emojik, meg csilligó-villogó bisz-baszok, de ezek minden gyártó, minden telefonján ott vannak. Az Apple nemes egyszerűséggel azért hódít a fiataloknál, mert menő. Márpedig a legtöbb fiatal szeretne menő lenni. (Meg persze szülői oldalról is hallani érveket a jól kiépített felügyeleti lehetőségek, a biztonság, megbízhatóság és társaira hivatkozva.)

Valószínűleg tehát ez vezethetett azokhoz a számokhoz, amiket most a Piper Jaffray friss felmérésében láthatunk. Az elemzőcég évente kétszer elvégzi a maga kis kutatását, amelyben arra kíváncsiak, hogy miként tartolnak a mobilplatformok a tiniknél. Nem meglepő módon az iPhone idén is toronymagasan vezet.

Számszerűsítve ez azt jelenti, hogy a tizenévesek 82%-a birtokol valamilyen iPhone-t. Ami még megdöbbentőbb, hogy ősszel még csak 78%-on állt a mutató. Most vagy az van, hogy a frissen bemutatott készülékek eszméletlen népszerűségnek örvendenek a fiatalság körében; vagy az, hogy még mindig jelentős mértékben táguló piacról van szó, annak ellenére, hogy globálisan nézve a stagnálás irányába fordult a mobilpiac. Csak, hogy kontextusba helyezzük a számokat: 2014-ben még csak a tinik 60%-a használt iPhone-t.

Ez a népszerűség pedig az Apple Watch eladásoknak is jót tesz. Az Apple okosórája a második legjobban vágyott készülék a korcsoportban, egyedül a Rolexre fáj jobban a foguk (arra is csak addig, amíg el nem kezdenek dolgozni – a szerk.). A diákság 20%-a tervez venni/kapni Apple Watch-ot a következő 6 hónapban.

Forrás: 9to5Mac

Tavaly és tavaly előtt is megénekeltük a számokat. Itt pedig Pat írása olvasható arról, hogy menő-e iPhone-t használni.

iPad Ajánlat

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!