imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kedvezményes akkumulátor csere!

Hozdd be készüléked bármely iSTYLE szervizbe

Egy előfizetés – mindig a legújabb Apple termék és szolgáltatás


Valami ilyesmivel lehetne összefoglalni a koncepcióját annak az üzleti modellnek, amit az elemző, Horace Dediu a Wall Street Journalnak felvázolt, mint lehetséges alternatíva, amivel jól járna az Apple.

Nem akarok spoilerezni, de hétvégén érkezik majd egy hosszabb cikk, amelyben említést teszünk arról is, hogy az Apple-nek rettenetesen fontos, hogy kontroll alatt tarthasson mindent maga körül. Részletek majd később, most egyelőre csak így bemondásra is fogadjuk el az állítást. Ez hozzávetőlegesen jól is működik, egy kardinális terület viszont totálisan kívülesik az irányítás alól:

a vásárlások

Egyszerűen soha nem lehetnek biztosak a vásárlók szeszélyeiben. Nem tudhatják előre, hogy melyik modell mennyire lesz sikeres, mikor jön egy újabb gazdasági válság, hány évente fognak váltani, megveszik-e az új termékeket, vesznek-e majd a gyereknek is iPhone-t és még sorolhatnám. A lényeg, hogy egy annyira komplex változóról van szó, amivel nehéz kalkulálni. Persze nyilván vannak becslések a vállalatnál, és sokan szakosodtak az ilyen problémák megoldására, de összességébe véve még mindig ott tartunk, hogy ez az egyik legfontosabb, ugyanakkor legbizonytalanabb szegmens, amit az Apple uralni szeretne.

Erre a helyzetre dobott be Horace Dediu egy alternatív üzleti modellt, amit szerinte érdemes lehet megfontolni az Apple-nek. Ennek lényege, egyetlen nagy, egyedire szabható előfizetésbe sűríteni a teljes ökoszisztémát és a szolgáltatásokat. Például, ha te iPhone-t, MacBookot, Apple Watchot, Apple Music előfizetést és 50 giga extra iCloud tárhelyt szeretsz használni, akkor erre fizetsz elő.

Innentől kezdve minden évben automatikusan kapnád az új iPhone-t és Apple Watch-ot, mondjuk három évente a legújabb MacBookot, az Apple Music és az iCloud tárhely pedig állandóan megújulna a csomag részeként. Ha mindehhez még kedvezmények is járnak az előfizetésre vállalt hűségidő miatt, akkor máris egy megfontolandó ajánlat lehetne.

Igazából elég win-win szituáció lehetne sokaknak. A felhasználó jelentős kedvezményeket nyerne, az Apple pedig szinte patika mérlegen kimérve tudná, mennyi bevételre számíthat abban az évben, és a befektetőknek sem kéne tövig rágniuk a körmüket negyedévente. Nem beszélve arról, hogy az átlagos vásárló elvileg egyre későbbre halasztgatja az iPhone frissítést, holott a szolgáltatások előfizetőinek száma egyre nő. Ezt a feszültséget oldaná fel, ha összekötnék a hardveresen update-eket a szolgáltatásokkal.

Ahogy arra a másik elemző, Ben Bajarin is felhívja a figyelmet. Ez a kapcsolat igazából már valamilyen szinten most is megvan a két terület között. Ott van például az AirPods, amihez szinte egészen biztosan van a felhasználónak valamilyen streaming előfizetése is. Vagy a most bemutatott HomePod, amihez szinte kötelező kellék lesz az Apple Music. Ezt kéne még kicsit szorosabbra vennie az Apple-nek a kiszámíthatósághoz az elemzők szerint.

Ti mennyire értetek ezzel egyet? Ha lenne ilyen átfogó Apple-ös előfizetés rendszer, jelentősen nagyobb kedvezményekkel, mintha egyesével kéne megvásárolni az ökoszisztéma elemeit, akkor előfizetnétek?

Forrás: WSJ

Az iPhone-re vonatkozóan egyébként már most is elérhető hasonló “előfizetéses” rendszer. Az iSTYLE iPhoen Green Programja értelmében egy fix havidíjért cserébe minden évben megkaphatod a legújabb iPhone-t.

iPad + ZAGG

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!