imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Egy év alatt megváltoztatta az életem az Apple Watch


Szinte napra pontosan egy éve lettem boldog tulajdonosa egy Apple Watch-nak, azóta egyetlen nap sem telt el anélkül, hogy ne lett volna a csuklómon. De mennyiben változtatta meg az életem? Szinte teljesen!

Minden Apple Watch-csal kapcsolatos cikk alatt még mindig sokan leírják, hogy az Apple Watch csak egy értelmetlen eszköz, nem kelhet versenyre egy hagyományos órával, és mindig van valaki, aki leírja, hogy krumpli formája van.

Töredelmesen bevallom, én is így gondoltam 2014 szeptemberében amikor Tim Cook és csapata bemutatta az Apple órát. Jony Ive megrészegülve magyarázta, hogy mennyire csodálatos mérnöki remekmű az Apple Watch, de én csak arra tudtam gondolni, hogy hát ez elég gagyi krumpli lett. Többet vártam. Mint kiderült, ennél nagyobbat nem is tévedhettem, ugyanis az alatt az egy év alatt az Apple Watch megváltoztatta az életemet, ahogyan azt az alábbi képernyőfotókon is láthatjátok az Activity alkalmazásában elért eredményeimben.

badges

De kezdjük az elejéről. A bemutató után eltelt napokban egyre inkább kezdett megtetszeni az Apple Watch, mondanom sem kell, hogy hamar eldöntöttem, hogy veszek egyet amint kapható lesz. Elárulom, hogy a Link Bracelet szíj győzött meg, hogy nekem kell egy Apple Watch. Miért? Mert műszerésznek tanultam, emiatt zsigerileg vonzódok az olyan precízen megmunkált tárgyakhoz mint amilyen a Link Bracelet szíj is. Kézzel (is) készül, több mint 100 alkatrészből, és egyetlen szíj elkészítéséhez nyolc órányi munkára van szükség. Ezzel el is adta nekem az Apple az óráját. Aztán miután kimentünk Németországba kipróbálni, majd hazajöttünk, már a centit vágtuk.

FullSizeRender 6
Így vártuk Red és én az Apple Watch érkezését egy éve éjfélkor.

Az Apple Watch bemutatója szeptemberben volt, az áprilisi rajtig még rengeteg idő volt. A rajtig eltelt hónapok alatt, szép lassan kialakult bennem, hogy mire fogom használni az Apple óráját. Bár egy óráról van szó, hamar rájöttem, hogy órára nem igazán van szükségem, de az Apple Watch nem is csak egy egyszerű óra, hanem az iPhone-unk meghosszabbítása, egy külön kiegészítő, ami  kis tanulás után nagyon is hasznos lehet. Persze nem mindenkinek, de nekem bevált.

Volt még valami amit eldöntöttem: ha meglesz az Apple Watch-om, elkezdek sportolni. Az ismerőseim csak nevettek rajtam, és legyintettek. A keynote-on az Apple is sokszor kihangsúlyozta, hogy szerintük a legjobb felhasználási területe az Apple Watch-nak a fitnesz funkciók lesznek. Pulzus mérés, szól hogy óránként mozogjak egy kicsit, ami az irodai meló mellett igencsak hasznos, és persze számolja a lépéseket, futásnál a sebességet, stb. Egyébként is kezdett idegesíteni, hogy egyre nagyobb pocakot eresztek, úgy éreztem az Apple Watch beszerzése pont jó alkalom lesz elkezdeni a sportolást, ráadásul nem érzem majd kidobott pénznek a Watch-ra elköltött forintokat.

watchmosaic

Így is tettem. A várakozással telt hosszú hónapok után végre ott volt a csuklómon az Apple Watch, alig vártam a másnapot, hogy végre kipróbáljam egy kis futással. Ahogy hazaértem a munkából, felvettem a futócipőmet, az Apple Watch-on elindítottam a Workout alkalmazást, kiválasztottam a futást, és elrajtoltam. Mondanom sem kell mennyire szánalmas eredményeket produkáltam 25 év semmittevés után, de ez nem számított, tudtam előre, hogy nehéz lesz. Majdnem kiköptem a tüdőmet, de az Apple Watch nem tett szemrehányást, nem nevetett ki. Adott egy virtuális érmet az erőfeszítésemért cserébe. Másnap újra elmentem futni, majd harmadnap is, és így tovább. Mindig picit többet, vagy gyorsabban tudtam futni. Júniusra le tudtam futni 10 kilométert, amire még aznap levezetésképp rásétáltam plusz 15 kilométert. Gyűltek a köröcskék, és ezzel együtt a különböző érmek is gyarapodtak. Ekkora szinte teljesen eltűnt a hasam, 68-ról lefogytam 61 kilogrammra, a testzsírom 19-ről 14 százalékra csökkent. Mondanom sem kell, hogy az étrendemen is változtattam ekkorra, mert magában a sport nem ér semmit, ha közben tömjük magunkba a cukrot, meg egyéb gyilkos cuccokat. Leraktam a chipseket, csokit, kólát, és megpróbáltam egészséges ételeket enni. Csirke rizzsel. Meg még több csirke rizzsel.

redwatch

Júliusra elegem lett a futásból, és váltottam edzőteremre. A futástól folyton fájt a térdem, és el is untam egy kicsit, meleg is lett, ezért inkább lementem az edzőterembe, hogy pótoljam a zsírral együtt elégetett izmokat. Pár hónap alatt felszedtem négy kilogramm izmot, és mostanra egész jól nézek ki, teljesen elégedett vagyok magammal ha belenézek a tükörbe. Nagyjából fél évig kellett heti négy-öt alkalommal edzenem, mostanra már az is elég ha heti kétszer-háromszor eljutok az edzőterembe és csak szinten tartom magam. Esténként sokkal könnyebben el tudok aludni, reggel pedig még az ébresztő előtt magamtól kelek. Azt nem mondom, hogy minden nap fitt és üde vagyok, de összehasonlíthatatlanul jobb a közérzetem mint egy évvel ezelőtt. Rászoktam a reggelizésre (gyerekkoromban reggeliztem utoljára), és egyébként is annyit ehetek amennyit csak akarok, nyoma sincs hízásnak, de természetesen most is odafigyelek rá, hogy lehetőleg egészséges ételeket fogyasszak. Azért ha úgy esik, egy-egy Tuning vagy Hard Rock Burger simán lecsúszik, kell a protein. Az alábbi képen jól látszik, a Withings mérlegem által készített grafikonokon, hogy 2014-ben folyamatosan híztam, aztán az Apple Watch vásárlása után pár hónappal lefogytam, majd visszaszedtem a súlyomat az általam beállított érték közelébe.

A Withings mérlegem statisztikái.
A Withings mérlegem statisztikái.

Higgyétek el, 41-42 évesen már nagyon nem egyszerű mindezt megtenni (kétszer annyi energia szükséges ennyi idősen, egy huszonéves fiatal szervezettel összehasonlítva), és ha nincs az Apple Watch, akkor valószínűleg sosem szánom rá magam arra a rengeteg szenvedésre amit az utóbbi egy, de főleg az első fél évben átéltem. De akartam azokat az érmeket. A napokban amikor megkaptam a 365 tökéletes, mozgással töltött napért járó érmet, madarat lehetett volna fogatni velem. Ez az achievement egy igazi kemény fiú, nem sok Apple Watch tulajnak lehet meg. Ez az érem azt jelenti, hogy minden nap elértem a napi mozgáscélomat, amit még egy éve beállítottam az Apple Watch-on. A következő mérföldkő az 500-as érem, aztán rá lehet menni az 1000-esre.

edz44

Sokan kérdezik, hogy továbbra is motivál-e az Apple Watch. Mindig azt válaszolom, hogy ha nem lenne rajtam talán akkor sem hagynám abba a sportolást, viszont egyértelmű, hogy jó motivációt nyújtott ahhoz, hogy elkezdjek sportolni. Edzésnél is jól jön az idő beosztásánál. Mindig beállítom, hogy egy óra 5 perc legyen a workout időtartama, féltávnál szól, ami jól jön, hogy elkezdjek egy másik izomcsoportra dolgozni, illetve a pulzus-t is szoktam nézni, hogy a kellemes 110-120 körüli tartományban mozogjon.

activity1

A hangzatos marketing rizsák mellett nem szabad elfelejteni, hogy önmagában az Apple Watch nem ér semmit. Te is kellesz hozzá, mert nélküled nem fognak égni a kalóriák. Az Apple Watch csak segíthet elérni a kitűzött céljaidat, ahogyan nekem is segített. Nyilván látom az ismerőseim körében, hogy ha van is Apple Watch-uk, a legtöbben nem foglalkoznak az Activity köröcskékkel, magasról tesznek rá. Szerencsére látok ellenpéldákat is a Facebookon megosztott képernyőfotókból, hogy hozzám hasonlóan másokat is szépen motivál az egészségesebb életmódra az Apple Watch.

activity2

Egy éve van meg az Apple Watch-om, és bevallom álmomban nem gondoltam volna amikor bemutatták, hogy ennyire meg fogom szeretni. Nemcsak a sportolást segítő funkciói miatt. Jony Ive-nak igaza volt, akik meg azt mondják, hogy egy semmire sem jó krumpli, azok tévednek. Este felrakom a töltőre amin éjjeli órának használhatom, reggel felveszem, és egész nap segíti a munkámat, vagy a szabadidőmet. Nem kell a telefonomat nézegessem, az Apple Watch mások számára láthatatlan érintésekkel jelez a csuklómon ha bejön egy iMessage, vagy indulnom kell egy találkozóra. Noszogat, hogy mozgassam meg a tagjaimat, ha már egy órája mozdulatlanul ülök, jelez ha megérkezett az Uber az iroda elé. Egész nap észrevétlenül méri a pulzusomat, számolja a megtett lépéseket, ezeket az adatokat pedig rögzíti az iPhone-om Health alkalmazásába. Értesít ha rossz otthon a levegő minősége, segít megtalálni a lakásban vagy az irodában elhagyott iPhone-omat, vagy akár a lakásom világítását is kapcsolhatom vele anélkül, hogy a kanapéból fel kéne keljek a konyhapulton hagyott telefonért. Emellett egy ékszer is, bármilyen öltözékhez passzol, elég pár mozdulattal kicserélni a szíjat, és máris mindegy, hogy edzőcipőben meg rövidnadrágban van-e az ember, vagy zakóban, mindkét viselethez illik a megfelelő szíjjal párosítva.

activity3

Hogy 365 nap után megérte-e az Apple Watch? Esetemben a válasz nem is kérdéses. Igen, minden egyes ráköltött forintot. Persze, számoljuk hozzá az egy év alatt edzőtermi bérletekre, futócipőkre, és kajára költött pénzt is, amik bőven kitesznek még egy Apple Watch árát, de ha cserébe csak egy pár évvel tovább élek, akkor már megérte.

Ha részletesebben is kíváncsi vagy az első fél év beszámolóira, akkor a blogomon elolvashatod mind a hat posztot:

Első, második, harmadik, negyedik, ötödik, hatodik hónap.

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!