App-Store-kiemeles-cover

Egy kicsivel jobb hely lesz az App Store

#HÍREK
2017. 03. 29.

Az Apple folyamatosan igyekszik rendet tartani az alkalmazásboltjában. Most egy új szabályozásnak köszönhetően ismét egy fokkal kulturáltabb hely lesz a piactér. Nem lesznek többé clickbait alkalmazásnevek.

Vannak azok az alkalmazások, amik annyira jól sikerültek, vagy annyira ismert készítőktől származnak, hogy nem kell nekik külön reklám, a hírük anélkül is terjed. Aztán vannak azok, amik ha másként nem is, az ingyenességükkel próbálják bevonzani a felhasználókat. Ezek biztosra mennek: ha esetleg a potenciális vásárló nem látná az árcímkét az App Store-ban, a nevükbe is beírják, hogy FREE. Igen így, csupa nagybetűvel. Rosszabb esetben még fokozzák is: !!FREEE!!. Ráadásul a legtöbb ilyen app általában úgy működik, hogy nagyjából 5 percig tart az ingyenélmény, a folytatáshoz már fizetni kell.

Megjelent a Mario Run
Khm, khm.

Ennek az idegesítő szokásnak vetne most véget az Apple. Bár már korábban is arra buzdította a fejlesztőket a cég, hogy hagyjanak fel ezzel a szokásukkal, most egy fokkal agresszívabb stratégiára állnak át. Ha egy alkalmazáskészítő olyan applikációt bocsájt átvizsgálásra az App Store-ban, aminek nevében, ikonjában, vagy képernyőképein szerepel az árazásra tett utalás, akkor a Store egy hibaüzenetet kíséretében automatikusan visszadobja a kérést.

Az alkalmazásod neve, ikonja, képernyőképe vagy előnézete, ami meg fog jelenni az App Store-ban, utalásokat tartalmaz az app árazására. Ez nem tekinthető a szükséges metaadatok elemének. Kérjük, távolítsd el ezeket az utalásokat az alkalmazásod nevéből, ideértve az ingyenességre, vagy a leárazásra vonatkozó információkat is. Ha reklámozni szeretnéd az alkalmazásod árváltozását, annak az a megfelelő módja, hogy a leírásban elhelyezel erről információt. Az app árát az iTunes Connect Pricing and Availability menüpontja alatt tudod megváltoztatni.

Kisajátítja az Apple az iOS appok piacát?

Az Apple egyébként folyamatosan igyekszik átláthatóvá tenni az App Store-t. Vagy az algoritmusaikon javítanak, vagy éppenséggel nagy reformálásokba kezdenek, aminek keretein belül belül kivágják azokat az alkalmazásokat, amiket elhagyott a fejlesztőjük.

Forrás: 9to5mac