imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Egy múzeum, ahol bukott (innovatív) termékeket mutatnak be


A Svédországban található bukások múzeuma olyan érdekességeket rejt, melyekről talán még sosem halottunk, később mégis nagy dolgok születtek belőlük. A 43 éves pszichológus, Samuel West fejéből pattant ki annak a kiállításnak az ötlete, amely 51 innovatív, de végül megbukott terméket mutat be.

A világ tele van bukásokkal: bukott gazdaságok, politikusok, államberendezkedések, sportolók, híres emberek, cégek – és bukott innovatív termékek. Egy svéd múzeum azt hivatott bemutatni miként hasaltak el nagy ötletek, melyekből később mások profitáltak. Van itt minden: Ford Edsel, internet előtti internet, vásárlásra vagy épp tweetelésre kialakított telefonok és az Apple emlékezetes bukása a Newton, melyből később nagy dolgok születtek.

A 43 éves Samuel West által szervezett, Svédországban található helsinborgi múzeum ezen termékek történetét meséli el. A bukások mögött sokféle indok állhat, egy rövid videóval megismerhetünk ezek közül néhányat – mondjuk a “Trump the game” nevű társasjátékot azt hiszem nem kell sokáig magyarázni. Akadnak itt egészen egyedi tárgyak is, mit a Teleguide, ami visszatekintve a múltba egy internet előtti internetet jelentett: egy adatbázisból telefonszámokat lehetett vele kikeresni, majd egyből tárcsázni a monitor tetején található telefonkagylóval. Zseniális.

Ahogy ez az ötlet is úgy még sok másik kiállított darab is bukásra volt ítélve azért, mert jócskán megelőzte a korát és sok pénzt kértek értük – nem egy Apple termék merült feledésbe ugyanilyen módon. A korai okostelefonok nagyon különböző megközelítésűek voltak, a Twitter Peak például a Twitterezésen kívül nem volt jó semmire, mégis 200 dollárért vesztegelték, az Amazon Fire telefon pedig fittyet hányva a felhasználói igényekre kapott egy dedikált vásárlás gombot.

Tudjuk, hogy az innovatív projektek 80-90%-a bukás, ezért sosem hallottál róluk. Ha bármit is tehetünk ezekkel a bukásokkal, akkor az az, hogy tanulunk belőlük.

A kezdeti digitális korszak nem csak a telefonokra és a számítógépekre volt nagy hatással, de átalakította a tartalomfogyasztási szokásainkat is. Elhagytuk a VHS kazettákat, amit a CD-k és a DVD-k megjelenése váltott fel, melyek mára szintén történelemmé váltak. A DivX egy önmegsemmisítő DVD volt, ami az első megtekintés után 48 órával használhatatlanná vált. Megvásárolsz fizikailag valamit, amit csak korlátozott ideig tudsz használni, ennél még a kölcsönzők is praktikusabbak voltak és jóval zöldebbek is. Nem csoda, hogy a DivX-et mindenki utálta, nem is terjedt el széleskörben.

Az elektrosokkal masszírozó maszk már csak hab a tortán, kinek jutott eszébe, hogy bárki is felvesz egy potenciális kínzóeszköznek látszó tárgyat? Persze ezek a félresikerült termékek nem nevezhetők totális bukásnak, a bukott termékek múzeumának lényege, hogy megismerjük miért lettek ultra gázosak azok a termékek, amik alapvetően jó ötletekből születtek. Találhatóak itt olyan példányok is, mint az Apple Newton, ami az iPhone-ok és iPadek korai verziójának is tekinthető – borzalmas kivitelezéssel. Aki mostanság teheti mindenképp látogasson el ebbe az innováció temetőbe, garantáltan nem fog csalódni.

Forrás: The Verge

További Apple-lel kapcsolatos érdekes, vicces cikkeket az iMagazin Shuffle-ben olvashatsz!

Beoplay A2 Active akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!