oculus_lifestyle_05-1

Egyelőre nem lesz Oculus Rift támogatás Macre

#HÍREK
2017. 03. 03.

A cég társalapítója Nate Mitchell a TechCrunch-nak beszélt arról, hogy jelenleg egyelőre nem fejlesztik a VR eszközüket Macre, illetve a közeljövőben sem várható változás ezen a téren.

A döntés már csak abból a szempontból is furcsa, mert maga Nate is MacBook Pro felhasználó. Azonban a cég szerint ezek a számítógépek nem rendelkeznek megfelelő erőforrással ahhoz, hogy prémium minőségű VR-élményben részesíthessék a felhasználókat. A döntés érthető: az Apple palettáján főleg a hordozható gépek dominálnak, és ha egy esetleges Mac Pro frissítéssel elérhető lenne a VR-hoz megfelelő hardver, akkor is csak elenyésző lenne a virtuális valóságra vágyó célcsoport.

Oculus-Rift-package-image-001

Nem akarjuk támogatni a Riftet Macen, ezzel kapcsolatban nem tervezünk semmit az elkövetkezendő 6 hónapra.

Annak ellenére, hogy a kezdeti fejlesztői kiadások elérhetőek voltak Macintoshokon is, a végleges termék megjelenésekor már kimaradtak a támogatottságból. Ugyan már egy körülbelül 800 dolláros asztali PC is megfelelő az Oculus Rift rendszerkövetelményeinek, mégse tartozott egyetlen Mac-számítógép sem a támogatott gépek közé. Az Apple számítógépeiben nem elég hangúlyosak a kifejezetten erős videókártyák, a cég pedig ezért nem készít VR-headsetet Macre, nyilatkozta az Oculus korábban.

185582309

Mitchell kifejtette, hogy a jövőben újra meg fogják vizsgálni a maces támogatás lehetőségét, azonban rengeteg befektetést, időt és energiát jelentene a projekt minőségi megvalósítása.

Az igazi kihívást az jelenti számunkra, hogy mennyit fordítsunk erre, mert sok időt és energiát igényelne jól megcsinálni és nagyszerű élményt szolgáltatni.

A VR játékokat játszani kívánó kollégáknak sem kell teljesen elkeserednie, hiszen a napokban röppent fel a hír, hogy az Apple-nél egy ezer fős csapat dolgozik éppen az AR és VR területein, bár sokkal valószínűbb, hogy ők az iPhone-ra koncentrálnak, mintsem a Maces vonalra. Tim Cook korábban többször hangsúlyozta, hogy az AR-t részesíti előnyben, szerinte sokkal nagyobb szükségünk van a valóság kiterjesztésére egy másik dimenzió helyett. Legyen igaza, kíváncsian várjuk a fejleményeket.

Forrás: Cult of Mac