imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Budapest és vonzáskörzetével frissült az applikáció

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Egymilliárd dollárral száll be az Apple a kínai Uberbe


Meglepve olvastuk a hírt, hogy mindenfajta előjel nélkül (vagy csak nagyon jól titkolták) az Apple egymilliárd dollárral szállt be az Uber kínai megfelelőjébe, a Didi Chuxingba. Két ötletünk van arra, hogy mi állhat az elsőre meglepőnek tűnő döntés mögött, hisz eddig az Apple nem tett hasonló lépést máshol.

Kínában szinte mindenből van helyi változat (például IPHONE bőrtáska…), ami sokszor sokkal erősebb, mint a nyugati konkurencia. Ilyen például a kínai közösségi háló, a RenRen, vagy a Google-t helyettesítő Baidu. Persze azt se felejtsük el, hogy azért könnyű érvényesülniük, mert a nyugati konkurencia szimplán le van tiltva az országban. Kína már csak méreteiből fakadóan is majdnem mindenben a világ legnagyobb piaca, ezért még akkor is érdemes oda betörni, ha nehézségekkel néz szembe a vállalkozó – így az Apple is. Az iBooks és iTunes Store-ok leállítása biztos nem csalt mosolyt a Cupertinóban ülő vezetőség arcára, és a hírek szerint májusban Tim Cook Pekingbe látogat, hogy tárgyaljon az ország irányítóival.

tim-cook-amsterdam-startup-festival-cover

Csütörtökön az Apple bejelentette, hogy egymilliárd dollárral száll be a Didi Chuxingba, hogy „jobban megértse a kritikus kínai piacot” – áll a Reuters közleményében. Ahogy Tim Cook fogalmazott:

Számos stratégiai okból is fektetünk be, többek között azért, hogy megismerjük a kínai piac egyes szegmenseit. Természetesen hiszünk benne, hogy a befektetés idővel jól meg fog térülni. […] Az üzlet jól tükrözi az izgalmunkat ezzel a növekvő piaccal kapcsolatban […] és azt, hogy továbbra is bízunk Kína hosszútávú gazdasági lehetőségeiben.

Fotó: REUTERS / Jason Lee
Fotó: REUTERS / Jason Lee

Kétségtelen, hogy a Didi Chuxing elképesztő számokat tud felmutatni: napi 11 millió utazást (!) bonyolítanak le, ezzel pedig 87%-ban lefedik a kínai utazásmegosztó személyszállító piacot. Magyarán senki nem rúg labdába mellettük. Akár azt is lehetne mondani, hogy érthető a befektetés, de miért az Apple, és miért most? Biztos azok a fránya kelet-európai reflexek szólnak belőlünk, de hát nincs az pekingi tárgyalás a pártvezetéssel, amit ne lehetne tovább olajozni egy kis dollárral. Azaz az Apple kvázi így fizet indirekt csatornákon keresztül, hogy továbbra is zavartalanul működhessen az országban.

A másik elképzelés – akár a fentit kiegészítve – az Apple Carhoz kapcsolódik. Ha az Apple tényleg belevág az önvezető autó projektbe (Project Titan), akkor ezzel rögtön felvevőpiacot is tudnának teremteni maguknak, már pedig az egészen biztos, hogy a közlekedni vágyók száma nem fog csökkenni Kínában.

Forrás: iMore, Reuters

Mac akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!