hermes

Egyre nagyobb bajban van a svájci óraipar az okosórák miatt

#HÍREK
2016. 02. 19.
Pár hónapja lehetett először hallani, hogy a svájci óraipar bajban van, a legfrissebb jelentések szerint pedig a trendek nemhogy megfordultak volna, de egyre inkább lenyomják a svájciakat az okosórák, és ez főleg az Apple Watch-nak köszönhető.

Tavaly októberben a Reuters egy jelentése szerint a svájci óraiparban mérhető károkat okozott az Apple Watch, és persze a többi okosóra gyártó is.

A május, július után, a szeptember a harmadik hónap amikor csökkenő exportot láthatunk a svájci órák piacán. Ez a negatív változás elsősorban az ázsiai piacok keresletének a csökkenése miatt lehet, ez pedig árnyékot vet a 2015-ös kilátásokra.

Októberben még senki nem volt biztos benne, hogy csak egy pillanatnyi és alig mérhető megtorpanás volt-e, mostanra viszont pontosan látszik, hogy egyre jobban lemaradnak a svájci órák gyártói.

Apple Watch és más okosórák

A Strategy Analytics legfrissebb adatai azt mutatják, hogy az Apple Watch továbbra is a legnépszerűbb okosóra a piacon. 2015 utolsó negyedévben, becslések szerint 5,1 millió darab fogyott az Apple órájából, ezzel pedig az okosóra piac 63 százalékát szerezték meg. A Samsung végzett a második helyen 1,3 milliós értékesítéssel és 16 százalékos piaci részesedéssel. Az adatok szerint, 10-ből 8 okosórát az Apple és a Samsung szállított le a karácsonyi időszakban.

Világszerte 8,1 millió darab okosóra fogyott, ez pedig 316 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva, amikor 1,9 millió darab okosóra talált gazdára.

Itt jön a képbe a svájci óraipar. A tradicionális órák piacán 4,8 százalékos csökkenés volt tapasztalható az előző év azonos időszakához képest. 2014-ben még 8,4 millió órát értékesítettek, ez csökkent 2015 utolsó negyedévében 7,9 millió darabra.

A Strategy Analitycs igazgatója szerint:

A svájci óraipar nagyon lassan reagál az okosórák előretörésére. Tulajdonképpen a homokba dugták a fejüket, és csak reménykedtek, hogy az okosórák nem lesznek kelendőek. A Tag Heuer, ami nemrég mutatott be egy okosórát, mindössze az okosóra piac 1 százalékát tudta megszerezni, miközben az Apple és a Samsung letarolja a piacot.

tag_heuer

Bár az Apple nem árulja el, hogy pontosan mennyi Apple Watch-ot értékesítenek negyedévente, a Strategy Analitycs elég pontos becslésekkel rendelkezik. A korábbi becsléseik szerint az értékesítés megkezdése utáni első negyedévben 4 millió, a második negyedévben 4,5 millió, a harmadik negyedévben pedig 5,1 millió Apple Watch-ot értékesített az Apple, vagyis összesen 13,6 millió Apple Watch talált gazdára 2015-ben. Összehasonlításképp: az első iPhone mindössze 1,4 milliós darabszámban fogyott a megjelenés utáni első évben, az Apple Wath darabszámaihoz hasonlót csak a harmadik iPhone, az iPhone 3Gs tudott felmutatni.

CC-28551

A Reuters korábbi jelentése szerint leginkább a 200-525 dolláros árkategóriában mozgó órák eladásai csökkentek legnagyobb mértékben, az Apple Watch pedig pont ebben az ársávban versenyez velük. A belépő Apple Watch Sport modellek 349-400 dollár közt mozognak, a rozsdamentes Apple Watch-ok pedig 549 dolláros áron indulnak. A Reuters szerint egyértelmű, hogy az Apple Watch Sport modellek lassan, de biztosan piaci részesedést szereznek.

Az biztos, hogy az Apple nyugodtan hátradőlhet, mert nem nagyon kell aggódniuk az Apple Watch miatt. Többek közt a fentiek miatt is biztosnak látszik, hogy a korábban pletykált és márciusra várt Apple Watch 2 érkezése ősszel lesz csak esedékes, hiszen felesleges lenne most márciusban egy gyenge Apple Watch frissítés, bőven van ideje az Apple-nek egészen az őszi bemutatóig fejleszteni az óráját, és egy sokkal ütősebb hardverrel előrukkolni.