imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Egyre népszerűbb az iPhone a tinik körében


A tinédzserek fejébe nem könnyű dolog belátni. A Piper Jaffray most mégis megpróbálkozott vele, és úgy találták, egyre nagyobb népszerűségnek örvend köreikben az iPhone és az Apple Watch is.

Bár a tizenévesekre általában az önálló kereset híján nem szoktuk úgy gondolni, mint potenciális vásárlóerőre, mégis nagyon fontos célcsoport a nagyobb cégek számára. Egyrészt mert ha ők nem is, de a szülők már sok pénzt tudnak hozni a kasszára, így bevétel szempontjából a cégeknek nagyjából mindegy is, hogy a felnőttek maguknak vagy a gyerekeiknek vesznek telefont. A lényeg, hogy pörögjenek az eladások.

Másrészt ha a fiatalok körében népszerű lesz egy márka, annak rövid és hosszú távon is sok előnye lehet. Pár év elteltével ugyanis ők is jó eséllyel rendelkezni fognak keresettel, és ha addigra már kialakult egyfajta márkahűség, akkor valószínűsíthető, hogy felnőtt fejjel is az adott cégtől vásárolnak majd termékeket. Arról nem is beszélve, hogy jellemzően a fiatalok alakítják a trendeket, az ő korosztályukban dől el, hogy mi a menő és mi nem. Nyilván minél nagyobb presztízzsel jár egy telefon, annál többen akarják majd megvenni.

Már az utánpótlás utánpótlása is szépen cseperedik.
Már az utánpótlás utánpótlása is szépen cseperedik.

Éppen emiatt a Piper Jaffray elemzőcég minden félévben körbekérdezi a tinédzsereket. A “Taking Stock with Teens” nevezetű kérdőívben a korosztály vásárlási szokásaira, vágyaira kérdeznek rá. A ma megjelent jelentésnek pedig örülhetnek Cupertinóban, hiszen az iPhone minden idők legmagasabb eredményét érte el a félévben. A megkérdezett fiatalok 76%-a használt valamilyen típusú iPhone-t, ami 2%-os növekedés a múlt félévhez képest. Hovatovább 81% állította, hogy a következő telefonja biztosan iPhone lesz, ami szintén 2 százalékos növekedést jelent.

A Piper Jaffray megjegyezte, hogy nem csak a geekek, hanem a tinédzserek is igencsak izgatottak az iPhone 8-cal kapcsolatban, mindenki valami nagy dobásra számít. Erre a jelenlegi informárciómorzsák alapján meg is van a reális esély.

teeniphoneownership-800x445

Az Apple Watch ezzel szemben már nem áll olyan fényesen, mint az iPhone, bár igaz, az okosóra népszerűsége is nőtt a múlt félévi számokhoz képest. A megkérdezettek 13%-a tervezi megvásárolni a jövőben az Apple Watch-ot. Ugyanakkor az óra így is csak a második legnépszerűbbnek számít, a Fitbit jócskán az élen jár: az adatközlők 71%-a inkább a Fitbitet pártolja. Ehhez képest az Apple Watch 10%-a elég alacsony. Jól látszik, hogy lesz még bőven feladata az Apple marketingeseinek a területen.

Ebben segíthet nekik, ha tudják, hogy a Piper Jaffray adatai alapján már bőven nem a Facebook dívik a tinédzserek körében, hanem a Snapchat. 81%-uk használja az alkalmazást legalább havonta egyszer, és messze ez a korosztály kedvenc social média platformja.

dfs

Reprezentatívnak azért nem mondhatóak az elemzőcég adatai, mindössze 5 500 amerikai tinit kérdeztek, akiknek az átlag életkora 16 év volt. A magyar adatok például emiatt biztosan egészen máshogy néznének ki. Ettől függetlenül a jelentés érdekes betekintést nyújt az amerikai trendekbe.

Forrás: 9to5mac

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!