imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Egyre népszerűbb az üzleti felhasználók körében az iPad


2010-es megjelenése óta hosszú utat járt be az iPad. Az első években brutálisan kilőttek az eladások, mindenki azt hitte, hogy az iPad lesz az új iPhone, sőt, az Apple táblagépe összehasonlítva sokkal erősebben kezdett, mint anno az iPhone. Aztán hirtelen megállt a növekedés, és az iPad eladások stabilan csökkeni kezdtek, míg a cég bevételeinek több mint a fele az iPhone-ból származik. Ha az otthoni felhasználók már nem is feltétlenül veszik meg az újabb generációs iPadeket, van egy szektor, ami egyre intenzívebben érdeklődik iránta: az üzleti szféra.

Hogy miért nem váltanak az emberek a legújabb iPadre? Valószínűleg azért, mert meg vannak elégedve az épp aktuálissal (melyek döntő többsége még a 4. generáció előtti), hisz tartalomfogyasztásra az is tökéletes. Viszonylag kevesen vannak, akik mindig megvásárolták a legújabb frissítést, ezért az új belépőkre és a potenciális érdeklődőkre kell koncentrálnia az Apple-nek. Az iPad Próval egyértelműen azt célozták meg, hogy kiváltsák a személyi számítógépeket, és bár egy átlagos felhasználó erre ingatja a fejét, úgy néz ki, hogy a cupertinóiak taktikájában van valami, ugyanis lassult a csökkenés üteme, sőt, a bevételt a magasabb árak miatt még növelni is sikerült. Ennek megfelelően egyre több sztori bukkan fel, hogy épp mit terveztek/rajzoltak iPad Prón, például a netflixes Stranger Things sorozat plakátját.

ipad-in-business

Persze az Apple is nagy utat járt be, ugyanis soha nem volt céljuk, hogy kifejezetten az üzleti szférát célozzák meg, hisz azt olyan szereplők uralták mint az IBM vagy a Microsoft. Ma már persze senkit nem rúg ki Steve Ballmer, csak mert Apple termékkel megy be dolgozni, és az IBM is Apple Watch-csal ösztönzi mozgásra dolgozóit. Ahogy Frank Gillet, a Forrester elemzője összefoglalta a New York Times-nak, az Apple a táblagép fronton egyre inkább vonzóbb az üzleti felhasználóknak, mint az egyszerű fogyasztóknak. Az elmúlt években egy sor fontos szerződést kötöttek a cupertinóak az IBM-mel, a Ciscóval és az SAP-val, ami jóval túlmutat a hardveren, hisz külön üzleti szofverek készültek iPadre. A Microsoft pedig lassan előbb ad ki mindent iOS-re, mint a saját platformjára, bele is tette az Apple a legutóbbi iPad Pro reklámba az Office csomagból a PowerPointot.

smb_ipad_creditcard

Bár a céges eladások még mindig kisebbségben vannak az éves bevétel számai között, de jelentősen nőnek évről-évre. Ugyanis egyre több cég választ iPadet munkatársainak, vagy helyezi ki azt üzleteibe, egységeibe – legyen az egy étterem vagy egy cipőbolt. Frank Gillet kizártnak tartja, hogy az Apple „cserben hagyja” az átlagos/otthoni felhasználókat, és az iPadet ezentúl csak az üzleti felhasználókra fogja kihegyezni, de az biztos, hogy ők sem vakok a számokra, és ennek megfelelően alakítják át a táblagépet. Amit egyszerre tudsz otthon, de munkában is használni.

Forrás: The New York Times via The Verge

Ajándékötletek
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!