imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Egyre több az elégedett Apple Watch felhasználó


A Wristly az Apple Watch megjelenése óta készít felméréseket a vásárlók körében, melyek során arra kíváncsiak, hogy mennyire elégedettek az emberek a termékkel. Most megjelent az első jelentésük, amibe már a Series 2 és a watchOS 3 is képviseltette magát. Nézzük, vajon növekedett vagy csökkent az elégedettség!

Legutoljára múlt nyáron olvashattuk a Wristly elemzését, ami ugye még a Series 2 bemutatása előtt jelent meg. Ekkor egészen elképesztő adatok jöttek ki, az összes megkérdezett válaszadó 94%-a volt elégedett az órájával. 2016 novemberében, azaz az új generáció bemutatását követő második hónapban újra megkérdezték az embereket, különös figyelmet szentelve a Series 2 és a watchOS 3 hatásának.

name2

A nagyon elégedett és az elégedett felhasználók összesítve ezúttal 95%-ra rúgtak, tehát egy százalékkal magasabb volt az elégedett felhasználók aránya. Szembeötlő viszont, hogy jóval több nagyon elégedett adatközlő jelent meg a bemutató óta. Az ő arányuk kiemelkedő, 8%-os növekedést mutatott, ezzel 50%-ről 58%-ra tornázva fel a mutatókat. Ez az eredmény a Wristly szerint az új szoftver és hardver teljesítmény és képesség növekedéseinek köszönhető.

name10

Adatokkal is igazolják az összefüggést. A rögzítés idején a megkérdezettek 27%-a használt valamilyen új modellt (a Series 1-et is beleértve). Az ő csoportjukban már 97%-os volt az általános elégedettség, amiből 76% volt nagyon elégedett. Ezt összevetve a teljes mezőny 58%-ával egyértelmű, akik frissítettek, nem bánták meg a döntést.

name14

Az Apple Watch-ok legjobb (90% fölötti) tulajdonságai a birtokosok szerint az anyagminőség, a dizájn, a megbízhatóság és könnyen használhatóság voltak. Ezzel szemben sokan kifogásolták az üzemidőt, a sebességet és értékesítés utáni támogatást. Ez utóbbival mondjuk lehet vitatkozni, mivel itt rengeteg a neutrális adatközlő, akiknek többsége valószínűleg még soha életében nem folyamodott After-Sale Support-hoz.

name1

A leggyengébb tulajdonságokon viszont úgy tűnik, sikerült javítania az Apple-nek az új szériával. Mind az üzemidőre, mind a teljesítményre adott értékeléseket felnyomta ezzel közel a 90%-os elégedettséghez azok körében, akik a frissebb hardvert használják. Teljesítmény tekintetében ők 31%-os arányban választották a nagyon elégedett opciót, míg az üzemidő szempontjából 24%-kal több volt az arány az első generációt használó társaikkal szemben.

name7

A sikerekben persze a watchOS 3-nak is jelentős szerep jutott. A megkérdezetteknek csupán 11%-ának nem javított az elégedettségén az új rendszer, míg 43%-nak valamivel, 46%-nak pedig jóval kedvezőbb lett a benyomása.

name13

Látszik tehát, hogy a Series 1 és 2 kombinálva a watchOS 3-mal kifejezetten jót tett az Apple okosórájának a felhasználók szemszögéből. Most pedig nézzünk meg pár érdekességet a használatot illetően!

name6

Az adatközlők 15%-ának levágni se lehet a kezéről az Apple Watch-ot, ők azok, akik éjjel-nappal hordják az okosórát. Legtöbben (74%) alváshoz azért leveszik, de azon kívül folyamatosan hordják. Gyakorlatilag alig van olyan (5% alatt), aki csak ritkán viseli a becses ékszert. Ezek az eredmények egyébként nagyjából egyeznek Tim Cook azon nyilatkozatával, miszerint a felhasználók 94%-a minden nap a csuklóján hordja az Apple Watch-ot.

name9

Alkalmazások tekintetében viszont elég csehül áll az okosóra platform. Bár a watchOS 3 bemutatásával a megkérdezettek 40%-a gyakrabban kezdte el használni a különböző alkalmazásokat, de újak után a többségük már nem kutat. Ezen nem segített a Series 2 sem, nem mutatható lényeges különbség e téren a generációk között.

name11

Ezzel szemben a watchOS 3-ban bemutatott könnyebb számlap csere sokat dobott a Watch face-ek piacán. Bár a felhasználók 34%-a továbbra is csak egy számlapot használ, 31%-uk kettőt, 25%-uk hármat, 10% pedig négyet vagy annál is többet járat rendszeresen.

name5

A Wristly megkérdezte azt is, milyen gyakran látnak az adatközlők más Apple Watch tulajdonosokat. A kitöltőknek csak 18%-a nem találkozott más kollégával az elmúlt héten, ezzel szemben 20%-uk öttel vagy még annál is többel. Mondjuk gyanítom, itthon ezek a számok kicsit másképp néznének ki.

Ezek voltak tehát a Wristly jelentésének legérdekesebb részletei. Aki szeretné átnyálazni a teljes dokumentumot, a forrásra kattintva megteheti.

Forrás: Medium

Mac akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!