A Yaoband és az iPad

Elektropop és városi bringázás az új iPad-reklámokban

#HÍREK
2014. 08. 12.
Az Apple két új iPad-reklámot mutatott be a tegnapi nap folyamán. Úgy tűnik, a konkurencia próbálkozásai ellenére nem térnek vissza az összehasonlítgatós játékra, hanem folytatják az iPad „A te sorod” kampányát. A most megjelent két videó közül az egyikben a kínai Yaoband szerepel, míg a másikban Jason Hall biciklis mozgalmát ismerhetjük meg közelebbről.

Az első egyperces tévéreklámban a kínai Yaobandet láthatjuk, pontosabban azt, hogyan rögzítenek az iPad segítségével különböző hangmintákat, és hogyan használják a táblagépet élő fellépéseik során.

„A te sorod”-sorozat korábbi tagjaihoz hasonlóan az Apple egy weboldalt is készített a reklámhoz. Az oldalon további videókat nézhetünk meg, vannak pár másodperces felvételek is, ahol például azt láthatjuk, hogyan használja fel a Yaoband egy robogó dudáját, biliárdgolyók összekoccanását vagy a hagyományos kínai kéthúros vonós hangszer, az erhu hangját hangmintaként a számaikhoz. Megismerhetjük továbbá, milyen alkalmazásokat használnak a zenéléshez.

Az egyperces tévéreklám pedig így néz ki:

A másik reklámban Jason Hall történtetét ismerhetjük meg, aki Detroitban szervez városi „biciklitúrákat”, melyben természetesen egy iPad van a segítségére. A Slow Roll Detroit mozgalom alapítója ezt mondja az iPadjéről:

Azért kezdtem el a Slow Rollt, mert szerettem volna pozitív fényben feltüntetni Detroitot. Szeretem a városomat, és azt akartam, hogy mások is újra szeressék. Az iPad segített abban, hogy ez sikerüljön.

Jason megpróbálja tehát a saját szemszögéből láttatni a hanyatló Detroitot, szeretné bebizonyítani, hogy ez még mindig egy szerethető város. Ezért szervezi ezeket a kirándulásokat. A szervezés során egy iPad van a segítségére, ezen keresztül küldi el az e-maileket és a Calendar alkalmazásban vezeti a különböző időpontokat és tartja a kapcsolatot a közösségi hálózaton a támogatókkal.

Jason Hall történetéhez is készült egy weboldal, amit szerintem mindenképp érdemes megnézni azoknak, akik fogékonyak a webdizájn iránt, mert nagyon finom apró parallax-effektek vannak rajta, először észre sem vettem, hogy miért „ugranak ki” ennyire a fotók az oldalon. Ami még említést érdemel, az az, hogy Jason kedvencei alkalmazásai között megtalálható a magyar fejlesztésű Prezi app is!

A kapcsolódó tévéreklám az alábbi:

Ezen kívül egy e-mail kampányt is indított az Apple, amiben az iPad irodai felhasználását helyezik előtérbe a saját iWork szoftvercsomagjuk, és a Microsoft Office csomag bemutatásán keresztül. A produktivitásra fókuszáló kampány része lehet a múlt heti App Store leárazás is.

Nektek melyik reklámtípus jön be jobban? A mostanában a Samsung és Microsoft által nyomott fikázó összehasonlító-típus, vagy az Apple-féle „minden-szép-és-jó-típus”?

Forrás: MacRumors. Borítókép: Apple.