iTunes Tumblr

Elindult az iTunes Tumblr

#HÍREK
2014. 12. 23.
Az Apple közvetlenül sosem volt túlzottan erős a különböző közösségi portálokon, van persze mindenféle Facebook- meg Twitter-fiókjuk, illetve annak idején volt egy harmatgyenge saját próbálkozásuk, amit Pingnek hívtak, és gyorsan elfelejtett mindenki. Most új felületen puhatolóznak: itt az iTunes Tumblr.

A blog egy teljesen testre szabott felületet kapott, ami sokkal jobban illik az Apple saját webes dizájnvilágába mint a többi Tumblr-blogba. Leginkább az iTunes albumborító-nézetére hasonlít, a tartalmat pedig 2014 legjobb zenéi, filmjei, tévéműsorai illetve könyvei adják. Természetesen a tartalmakhoz kapcsolódó képekkel és GIF-ekkel is találkozhatunk, hiszen nem is lenne igazi Tumblr-oldal ezek nélkül.

Mint bármely Tumblr-oldal esetén, a felhasználók itt is ugyanúgy like-olhatják és reblogolhatják a posztokat, valamint megoszthatják a tartalmakat Facebookon vagy Twitteren. Az egyes kategóriáknál található „See All” linkre kattintva pedig abban a kategóriában böngészhetjük végig a bejegyzéseket. Az Apple egyébként utoljára az iPhone 5c reklámozására használta a Tumblr-t.

Lazán kapcsolódó hír, hogy ebben a hónapban indult el az iTunes Instagram-fiókja is, ahol a tumblr oldalhoz hasonló tartalmakat találunk, viszont úgy tűnik, jól eltalálták a két közösségi oldal felhasználói közti különbséget: az Instagram profil leginkább egyszerű borítókat és rövid filmösszeállításokat sorakoztat fel, míg a tumblr oldalon több művészi alkotást és animált gifet találunk.

itunes_instagram_screenshot1

Az Apple egyébként idén a közösségi média minden frontján erősített: a vezérigazgató Tim Cook elkezdett twitterezni, idén először az iPhone 6 és Apple Watch bejelentést nem csak élő videó közvetítés kísérte, hanem egy, az Apple weboldalán elhelyezett közösségi média üzenetfolyam is, ahol az Apple vezetői és hírességek üzenetei jelentek meg.

A közösségi oldalakkal kapcsolatos szemléletváltás bizonyára részben annak a következménye, hogy idén jelentős személyi változások történtek a cég vezetésében, még a Burberry és a Nike közösségi kommunikációért felelős munkatársát, Musa Tariq-ot is átcsábította a cupertinói cég.

Az egyelőre kérdéses, hogy a Ping sikertelensége után sikerül-e legalább résztvevőként maradandót alkotni a közösségi marketing területén, az emberi erőforrás azonban úgy tűnik, megvan hozzá.