imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Elon Musk: az Apple elszalasztotta a lehetőséget az autóval


Elon Musk, a Tesla és a SpaceX vezérigazgatója tegnap vett részt a Code Conference elnevezésű eseményen, melyet a Recode szervez. Az interjú során Walt Mossberggel és Kara Swisherrel beszélgetett többek között az autógyártásról.

Nem számít újdonságnak, hogy Elon Musk teljes mértékben meg van győződve arról, hogy az Apple titokban valamiféle autót fejleszt. Ennek a véleményének korábban is hangot adott már, most pedig arról beszélt, hogy a cupertinóiak túl későn érkeznek majd a buliba:

Szerintem hamarabb bele kellett volna kezdeniük a projektbe. Persze nem osztják meg velem a részleteket. Nem hiszem, hogy 2020 előtt meg tudnák kezdeni a sorozatgyártást. Az egész egy kihagyott lehetőség. Legalább egy tucat jelentős autógyártó van a világon, és a legnagyobb piaci részesedés nagyjából 10% egy cég esetén. Nehéz megérteni az autógyártás bonyolultáságát addig, amíg bele nem kezdesz.

Ezzel kapcsolatban elmesélte azt is, hogyan fejlődött ezen a téren a Tesla. A legelső modelljüket, a Roadstert tulajdonképpen különböző gyártók alkatrészeiből legózták össze, a saját fejlesztés aránya meglehetősen kicsi volt. Aztán jött a Model S, ami teljesen házon belül készült, viszont nagyon bonyolultra sikerült a gyártása – a Model X, ami az S-re épül pedig még ennél is bonyolultabb.

Tesla Model 3
Tesla Model 3

Musk elmondása szerint a Model 3-nál jutottak el arra a szintre, hogy egy költséghatékonyan gyártható autót tervezzenek. A legolcsóbb Tesla azonban még nincs kész, bár a CEO szerint nagyjából 6 hét múlva teljesen lezárul a fejlesztés. 2017-re ígérik az első autók szállítását – a Model 3-ra egyébként több mint 325 ezer előrendelés érkezett. A Google-ről is beszélt kicsit, a Tesla vezérigazgatója szerint ők a kísérletezgetés ellenére nem fognak saját autót gyártani:

A Google nagyszerű munkát végzett, megmutatták az autonóm közlekedésben rejlő lehetőségeket. Viszont nem autógyártók. Szóval valószínűleg licencelik majd az eredményeiket más cégeknek. Nem mondanám azt, hogy versenytársként tekintek rájuk. Az Apple – nos, ők valószínűleg közvetlenebbek lesznek.

Walt Mossberg, Kara Swisher, és Elon Musk
Walt Mossberg, Kara Swisher, és Elon Musk

Musk tehát az Apple esetében arra számít, hogy 2020 körül jelenhet meg a cég saját autója, addigra pedig már valószínűleg számos más gyártó rukkol elő a saját elektromos, esetleg önvezető megoldásával. Érdemes azonban hozzátenni azt, hogy az Apple sosem arról volt híres, hogy elsők voltak egy kategóriában, hanem arról, hogy a megfelelő pillanatban léptek be, majd a megfelelő termékkel nagy mértékben meghatározták az adott termékkategóriát.

A teljes interjú itt nézhető meg, ebben Musk beszélt a határidőkről a Teslánál, a Mars-utazásról, a szimulált valóságról és a mesterséges intelligenciáról is (Facebook-videó):

Forrás: iMore

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!