imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Elon Musk szerint nyílt titok, hogy lesz Apple Car


Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója általában olyan szövegkörnyezetben szerepel az iMagazinon, hogy épp milyen aktuális beszólást tett le az asztalra az Apple-lel szemben. Most a BBC-nek adott interjújában azonban az Apple helyett beszélt egész nyíltan a cupertinói cég autós projektjéről, lévén az utóbbi továbbra is titkolózik.

A BBC a Los Angeles mellett található dizájnstúdiójában kapta mikrofonvégre Muskot, aki szerint „nyílt titok”, hogy az Apple egy autós projekten dolgozik, és hogy nem kell sok időnek eltelnie ahhoz, hogy a nem magukat vezető autók (azaz emberek által vezetett kocsik) „furcsa anakronizmusnak” hassanak az utakon, és maximum csak hobbiból vesszük át néha a kormányt a kocsit vezérlő szoftvertől. A Tesla jelenleg is nagy harcban áll a Nissannal és a BMW-vel az elektromos autók piacán, és egyelőre nem állnak nyerésre, miközben egyre több gyártó száll be a versenybe – a mi legnagyobb örömünkre.

i3-as BMW-k sokasága várakozik a szállításra.
i3-as BMW-k sokasága várakozik a szállításra.

Elég nehéz titokban tartani valamit, ha több ezer mérnököt veszel fel, akik ezzel foglalkoznak. Ez egy nyílt titok.

– mondta Musk, aki nem tartó attól, hogy az Apple rögtön komoly vetélytárs lenne, szerinte csak a piacot fogják bővíteni.

A Tesla továbbra is arra fog törekedni, hogy a legjobb eletromos autókat gyártsa, miközben más cégeknek is segítünk, hogy elektromos autókat készítsenek.

A Tesla CEO-ja sokszor beszél egyfajta misszióként az elektromos autóiparról, de a tiszteletreméltó segítőkészség mellett azért ne feledjük el, hogy ez versenyszektor, aki több autót ad el, az marad talpon. És bár több kritika érte a Teslát az anyaghasználat miatt (sorjás műanyag egy 30-40 milliós autóban?), azt el kell ismerni, hogy szoftveres téren messze a konkurencia előtt járnak. Így a jelenleg is fejlesztett Summon programmal próbálnak újítani, ami már képes arra, hogy otthoni területen kiálljon az autó, becsukja a garázsajtót, és a ház előtt várjon téged, indulásra készen.

Ez az első apró lépés, de végső soron az a cél, hogy a New Yorkban lévő autód érted jöjjön Los Angelesbe, miközben keresztülmegy az országon, feltölti saját magát, majd megérkezik oda, ahol te vagy.

Tesla P85D
Tesla P85D

És ha nem hinnénk Musknak, beszédes, hogy az Apple még decemberben vásárolta meg az apple.car, apple.cars, apple.auto domain-eket, amelyek jelenleg inaktívak. Egyesek szerint ez a CarPlay-hez kapcsolódik, mások szerint viszont már ahhoz, hogy az Apple 2019-2020 táján szállítani szeretné a saját autóit. Ami viszont kérdésen felül áll, hogy az elektromos autók széles körben való elterjedése mindenkinek csak a javára válhat.

Források: BBC via MacRumors

MacBook Air és Apple TV akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!