imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Az Apple bemutatta az iPhone X-et

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Elon Musk tovább ekézi az Apple-t


Csütörtökön a Tesla vezetője Berlinben járt, ahol interjút adott a Handelsblatt német újságnak. Nem elég, hogy Elon Musk – tőle szokatlan módon – nyakkendőben jelent meg, de vezető politikusokkal elköltött üzleti reggeli után nem mulasztotta el a lehetőséget, hogy beszóljon az Apple-nek.

A kérdést az újságíró tette fel, nem Musk hozakodott elő vele, s nem meglepő módon továbbra is a két cég közötti toborzási háború volt a téma. Érdemes végiggondolni, hogy amikor még csak pletyka volt az Apple Watch, vagy mint mostanában az Apple Car, milyen erőteljesen reagált a vélt és/vagy valós konkurencia a hírre? Az Apple ritkán, de leginkább semennyire nem megy bele nyilatkozatháborúkba, kerüli a negatív kampányokat, míg a tech ipar többi szereplője általában már a hírre is összerezzen, hogy a cég belépne egy új piacra. Valószínűleg okkal félnek attól, hogy letarolják azt, mint tették azt az okosórák esetében.

Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója. | Kép forrása: Forbes
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója. | Kép forrása: Forbes

Ebből a szempontból is érdemes vizsgálni a Tesla vezérigazgatójának a szavait, aki így válaszolt arra az állításra, hogy az Apple elszipkázott tőlük több fontos mérnököt is.

Fontos mérnökök? Olyan embereket vettek fel, akiket mi rúgtunk ki. Viccesen úgy is szoktuk hívni az Apple-t, hogy a »Tesla dolgozók temetője«. Ha nem válsz be a Teslánál, még mindig mehetsz az Apple-höz dolgozni. Nem viccelek.

Enyhén hárított, amikor arról kérdezték, hogy mennyire veszi komolyan az Apple ambícióit az autós piacon:

Örülök, hogy az Apple ebbe az irányba mozdul el és fektet be. Az autók azonban jóval összetettebb műfaj, mint egy telefon vagy okosóra. Nem teheted meg, hogy odamész egy olyan beszállítóhoz, mint a Foxconn, és azt mondod nekik: építsetek nekünk egy kocsit. Mégis, az Apple számára is ez a következő logikus lépés, ha végre valami jelentős innovációt akarnak felmutatni. Egy nagyobb iPad és új stylus már nem elegendőek.

Vajon rossz néven lehet venni azt, hogy kevés az iPad Pro egy olyan embernek, aki belátható időn belül Mars-expedíciót szeretne? Nos, ha nem is, Musk is emlékezhetne arra, hogy nem is olyan régen az álmai majdnem teljes csődbe juttatták a vállalkozásait.

Elon Musk Tesla

Az elmúlt egy évben a két cég oda-vissza vette föl egymás dolgozóit, bár a Tesla állítása szerint annak ellenére kevesen mentek át az Apple-höz, hogy ott 250 000 dolláros egyszeri belépti bónusszal és 60%-os fizetésemeléssel csábították őket, míg a tech óriástól majdnem 150-en igazoltak át Muskékhoz.

Az interjúban szó esik még a régimódi német autógyártókról, a Volkswagen botrányról, és az európai tervekről. Sajnos nem említik a kelet-európai bővítést, pedig szerintem velem együtt sokan örülnénk egy Tesla gyárnak Magyarországon.

Források: Handelsblatt, MacRumors

Mac akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!