kina-ios-apple-kantar-cover

Először csökkent az iOS-eszközök részesedése a kínai piacon

#HÍREK
2016. 04. 06.

Bár Kínában óriási számú iPhone SE előrendelést adtak le, a Kantar Worldpanel jelentése szerint 2014 óta most először fordult elő, hogy esett az IOS részesedése a távol-keleti óriás okostelefon piacán. A trendekkel nagyjából mindenki tisztában volt, hogy lassul az amerikai és a kínai piac, de ezzel szembesülni, nos, ez komoly kihívás elé fogja állítani az Apple-t, ha növekedni akar, és meg akarja őrizni a befektetők bizalmát.

Ott lenne növekedési terepnek India, csak ott az Apple nemcsak a kormány adminisztratív ellenállásába ütközik, hanem Indiában egyszerűen még nincs olyan vásárlóerő, ami tömegével tudna iPhone-okat venni. Úgyhogy Kína „megtartása” továbbra is kiemelt fontossággú lesz Apple-nek. Márpedig akkor be kell vetni valami újdonságot. A londoni székhelyű, 1997-ben alapított Kantar Worldpanel (korábban TNS Worldpanel) egy globális piackutató és tanácsadói vállalat, ami az FMCG (Fast-moving consumer goods) szektorra, az impulzus termékekre, a szépség-, divat-, gyermek-  és egészségiparra, valamint a szórakoztató- és telekommunikációs iparra koncetrál. A multinacionális vállalat gyökerei egyébként az 1940-es évek Nagy-Britanniájába és Franciaországába vezetnek, azonban ma már globális szereplők.

2012 júliusából rendelkeznek először adatokkal a kínai okostelefon piacról.
2012 júliusából rendelkeznek először adatokkal a kínai okostelefon piacról.

2014 augusztusa óta az iOS először nem növelte piaci részesedését a városiasodott Kínában a februárban véget ért három hónapos periódusban. Az iOS 3,2%-ot csökkent 2016 februárjára 2015 februárjához képest.

– mondta Tamsin Timpson, a Kantar Worldpanel ComTech Asia stratégiai igazgatója.

Screen Shot 2016-04-06 at 16.43.40

A Huawei képes volt visszavenni az első helyet az okostelefon márkák között 24,4%-kal a városiasodott Kínában, megelőzve az Apple-t, ami a 22,2%-kal a második helyre szorult. A feltörekvő helyi márkák, mint a Meizu és az Oppo erős éves növekedést tudtak felmutatni, mindketten 6-6%-ot hasítottak ki az okostelefon eladásokból.

Azaz a helyi, Androidot futtató márkák szorították vissza az Apple-t, azonban a Kantar felmérése hozzáteszi, hogy a március végén elindult iPhone SE értékesítés még nagyban változtathat a most kialakult összképen. Az olcsóbb iOS-eszköz sokaknak belépést jelenthet az Apple ökoszisztémába.

Források: Kantar Worldpanel via 9to5Mac