Emmy-díjat nyert a Misunderstood Apple-reklám

Emmy-díjat nyert az egyik iPhone 5s reklám

#HÍREK
2014. 08. 18.
Az utóbbi időben viszonylag sok kritika érte az Apple új stílusú reklámkampányait, a szakmának azonban úgy tűnik, tetszenek a mostani filmek. A 2013-as karácsonyi iPhone 5s reklám, mely a „Misunderstood” („Félreértve”) címet viseli, ugyanis kreatív Emmy-díjat kapott a legjobb tévéreklám kategóriában.

Aki esetleg annak idején lemaradt volna a reklámról: egy tinédzser fiút láthatunk, aki a családi karácsonyozás alatt végig az iPhone-ját nyomogatja. Először azt hihetnénk, hogy játszik, facebookozik, ilyesmi, de a végén kiderül, hogy egész idő alatt egy filmet forgatott a családnak az ünnepről:

A kreatív Emmy-díjakat olyan cégek vagy személyek kapják, akik legtöbbször a színfalak mögött ténykednek a televíziózásban, az idei díjazottak az Emmy holnapján tűntek fel. Ezt a hirdetést is egyébként a TBWA készítette az Apple számára. A cég később kiadta a teljes „családi filmet” amit a reklám végén láthatunk AirPlay-en megosztva egy Apple TV-n keresztül a család tévéjére, természetesen az egészet iPhone-nal vették fel:

Az utóbbi időben a Samsung és a Microsoft több, közvetlenül az Apple-t támadó reklámot mutatott be, de úgy tűnik, a cég egyelőre marad a termékek képességeit bemutató kampányoknál, mint amilyen az iPhone 5s esetében a Powerful-sorozat, vagy az iPad „A te sorod”-kampánya. Sokaknak nem tetszik egyébként ez az irány, nekem általában bejönnek az új Apple-szpotok, viszont tény és való, hogy néha én is visszasírom a régi, pörgősebb filmeket.

A Misunderstood egyébként a második helyen végzett egy korábbi felmérésben, ahol a szintén a TBWA által készített „Powerful” című iPhone 5s tetszett a legjobban a nézőknek. A harmadik az Apple saját produkciója, a „Strength” lett. A jövőben egyébként talán változhat valami, mivel az Apple nemrég alkalmazta a korábban a Nike-nál és a Burberrynél közösségimédia-szakértőként tevékenykedő Musa Tariqot.

A díjra négy reklámot jeltöltek még, a General Electric „Childlike Imagination”, a Budweiser „A Hero’s Welcome” és „Puppy Love”, valamint a Nike „Possibilities” című filmjeit:

Forrás: 9to5Mac. Borítókép: Apple.