imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Magyarországi tömegközlekedés az Apple Mapsben

Budapest és vonzáskörzetével frissült az applikáció

Engedélyt kapott az Apple önvezető autók tesztelésére


Bár már egy ideje azt gondoltuk hogy az autós projektet parkolópályára tették vagy végleg megszüntették Cupertinóban, most mégis hivatalos engedélyt kapott a cég, hogy önvezető autót tesztelhessen Kaliforniában. A Project Titan mégiscsak él?

Az elmúlt egy évben több hihető forrás is megerősítette: annak ellenére, hogy remek mérnökök érkeztek a Teslától és egyéb hasonló önvezető technológiákkal foglalkozó cégtől, nem lesz az Apple-nek saját autója. Nem úgy, mint saját autós szoftvere, mivel a jelenlegi állás szerint a cupertinói vállalat inkább egyfajta platformként képzeli a cég jövőjét az autóiparban ahelyett, hogy egyedi kocsikat terveznének.

Unknown-8

A Bloomberg információi szerint, az Apple hamarosan meg is fogja kezdeni a szoftver tesztelését, méghozzá élesben és nyílt terepen, miután nemrégiben megkapták az ehhez szükséges engedélyeket. Persze nem az Apple az egyetlen cég, akinek hasonló ambíciói vannak: a jóváhagyottak listájára több ismert autógyártó cég, illetve a nagy többség számára még ismeretlen vállalatok neve is felkerült. Az Apple szoftvere még szupertitkos, ezért a Bloomberg informátora neve elhallgatását kérte.

Az Apple által fejlesztett autonóm szoftver lehet az a “termék”, amivel az Apple beszáll az autóiparba, feltéve persze, ha pozitívan zárul a tesztidőszak. Az előrejelzések szerint a következő évtized végére már minden megtett kilométer negyedét valamilyen önrendelkező szoftver által fogjuk megtenni, amihez nem lesz szükség emberi beavatkozásra. A cupertinói vállalatnál pontosan tisztában vannak azzal, milyen óriási potenciál van ezekben a technológiában.

maxresdefault

A verseny óriásinak ígérkezik, 29 olyan rivális cégről tudunk, akik hasonló tesztelési engedélyt kaptak Kalifornia államban a helyi közlekedési felügyelettől. Ahogy az eddig is megszokott volt, a tesztet sofőrrel együtt végzik, aki felügyeli az autók próbáját és közbeavatkozik, ha esetleg bármilyen probléma felmerülne. A DMV (Department of Motor Vehicles) hozzáfűzte azt is, hogy három 2015-ös Lexus RX450h, illetve 6 sofőr kapta meg az engedélyt.

Korábban az Apple visszautasította az autós projektre irányuló kérdéseket, míg a tesztre vonatkozó engedélyeket tavaly decemberben nyújtotta be a cég. A jelen engedélyek kikötik, hogy ha bármilyen forgalmi balesetet okoznak a teszt alatt álló személyi gépjárművek, azt 10 napon belül kötelesek bejelenteni, és ebben az esetben valószínűleg a nyilvánosság sem lesz könnyen elkerülhető. Ahogy az Apple-t ismerjük, semmit nem fognak a véletlenre bízni, hisz rossz fényt vetne az egész technológiára, ha akármelyik cég balesetet okozna a próbák során.

iMagazin_CarPlay_00007

Az Apple jelenleg több központban, illetve kisebb specializálódott irodákban is végez kutatásokat, illetve fejlesztéseket a témával kapcsolatban. A Bloomberg tudni véli, hogy a cégnek van egy titkos irodája Sunnyvale-ben, nem messze az épülő Apple Parktól, illetve egy kissé távolabb helyen, mégpedig Kanadában, ahol az operációs rendszeren, vagyis magán a platform lelkén dolgoznak a mérnökök. Azt nem tudni, hogy miért van szükség arra, hogy elszeparáltan folyjon a fejlesztés, vélhetően így kevesebb információ kerül olyan emberek birtokába, akik visszaélnek a cég üzleti titkaival.

A jövőben akár még saját autót is építhet az Apple, de egyelőre úgy látszik, hogy a több autómárkát kiszolgálni képes autonóm szoftver lesz az elsődleges cél, a cégtől nem megszokott módon. Eddig szinte minden esetben a hardvert és szoftvert is az Apple biztosította, eltekintve a jelenleg is használható CarPlay-től. Kíváncsian várjuk, mivel rukkol majd elő a Bob Mansfield vezette csapat, és hogy mit fog letenni az asztalra az Apple a tőle még kissé távol álló terepen.

Forrás: Bloomberg

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!