apple_ar_car.jpg

Engedélyt kapott az Apple önvezető autók tesztelésére

#HÍREK
2017. 04. 18.

Bár már egy ideje azt gondoltuk hogy az autós projektet parkolópályára tették vagy végleg megszüntették Cupertinóban, most mégis hivatalos engedélyt kapott a cég, hogy önvezető autót tesztelhessen Kaliforniában. A Project Titan mégiscsak él?

Az elmúlt egy évben több hihető forrás is megerősítette: annak ellenére, hogy remek mérnökök érkeztek a Teslától és egyéb hasonló önvezető technológiákkal foglalkozó cégtől, nem lesz az Apple-nek saját autója. Nem úgy, mint saját autós szoftvere, mivel a jelenlegi állás szerint a cupertinói vállalat inkább egyfajta platformként képzeli a cég jövőjét az autóiparban ahelyett, hogy egyedi kocsikat terveznének.

Unknown-8

A Bloomberg információi szerint, az Apple hamarosan meg is fogja kezdeni a szoftver tesztelését, méghozzá élesben és nyílt terepen, miután nemrégiben megkapták az ehhez szükséges engedélyeket. Persze nem az Apple az egyetlen cég, akinek hasonló ambíciói vannak: a jóváhagyottak listájára több ismert autógyártó cég, illetve a nagy többség számára még ismeretlen vállalatok neve is felkerült. Az Apple szoftvere még szupertitkos, ezért a Bloomberg informátora neve elhallgatását kérte.

Az Apple által fejlesztett autonóm szoftver lehet az a “termék”, amivel az Apple beszáll az autóiparba, feltéve persze, ha pozitívan zárul a tesztidőszak. Az előrejelzések szerint a következő évtized végére már minden megtett kilométer negyedét valamilyen önrendelkező szoftver által fogjuk megtenni, amihez nem lesz szükség emberi beavatkozásra. A cupertinói vállalatnál pontosan tisztában vannak azzal, milyen óriási potenciál van ezekben a technológiában.

maxresdefault

A verseny óriásinak ígérkezik, 29 olyan rivális cégről tudunk, akik hasonló tesztelési engedélyt kaptak Kalifornia államban a helyi közlekedési felügyelettől. Ahogy az eddig is megszokott volt, a tesztet sofőrrel együtt végzik, aki felügyeli az autók próbáját és közbeavatkozik, ha esetleg bármilyen probléma felmerülne. A DMV (Department of Motor Vehicles) hozzáfűzte azt is, hogy három 2015-ös Lexus RX450h, illetve 6 sofőr kapta meg az engedélyt.

Korábban az Apple visszautasította az autós projektre irányuló kérdéseket, míg a tesztre vonatkozó engedélyeket tavaly decemberben nyújtotta be a cég. A jelen engedélyek kikötik, hogy ha bármilyen forgalmi balesetet okoznak a teszt alatt álló személyi gépjárművek, azt 10 napon belül kötelesek bejelenteni, és ebben az esetben valószínűleg a nyilvánosság sem lesz könnyen elkerülhető. Ahogy az Apple-t ismerjük, semmit nem fognak a véletlenre bízni, hisz rossz fényt vetne az egész technológiára, ha akármelyik cég balesetet okozna a próbák során.

iMagazin_CarPlay_00007

Az Apple jelenleg több központban, illetve kisebb specializálódott irodákban is végez kutatásokat, illetve fejlesztéseket a témával kapcsolatban. A Bloomberg tudni véli, hogy a cégnek van egy titkos irodája Sunnyvale-ben, nem messze az épülő Apple Parktól, illetve egy kissé távolabb helyen, mégpedig Kanadában, ahol az operációs rendszeren, vagyis magán a platform lelkén dolgoznak a mérnökök. Azt nem tudni, hogy miért van szükség arra, hogy elszeparáltan folyjon a fejlesztés, vélhetően így kevesebb információ kerül olyan emberek birtokába, akik visszaélnek a cég üzleti titkaival.

A jövőben akár még saját autót is építhet az Apple, de egyelőre úgy látszik, hogy a több autómárkát kiszolgálni képes autonóm szoftver lesz az elsődleges cél, a cégtől nem megszokott módon. Eddig szinte minden esetben a hardvert és szoftvert is az Apple biztosította, eltekintve a jelenleg is használható CarPlay-től. Kíváncsian várjuk, mivel rukkol majd elő a Bob Mansfield vezette csapat, és hogy mit fog letenni az asztalra az Apple a tőle még kissé távol álló terepen.

Forrás: Bloomberg