cover_support

Érkezhet egy Apple Terméktámogatás app?

#HÍREK
2015. 11. 21.

Az Apple Terméktámogatására alapvetően jellemző, hogy gyorsan reagálnak a megkeresésre, és igyekeznek minél pontosabban elvégezni az adott feladatot. A felkészültséggel sincs baj, általában egyből tudják mondani a problémára a megoldást, csak ritkán kell utána kérdeznie valakinél a diszpécsernek. Nem véletlen tehát, hogy azok, akik igénybe veszik ezt az Apple szolgáltatást, általában elégedettek is vele. De milyen lenne, ha egyes kérdésekre a választ, akár egy alkalmazás segítségével kapnánk meg?

Jelenleg a pletykák pont erről szólnak. Az viszont egyelőre tisztázatlan, hogy ez egy különálló alkalmazás lenne, vagy egyszerűen az Apple Store appot fejleszti tovább a cég. Ennek ellenére az egésznek a felületéről már láthatunk egy-két képet, hála a uSwitch Tech csapatának. Ezek a képek alapján nagyjából sejthetjük is, hogy pontosan mire lehet majd használni az alkalmazást.

supportappapple-800x706
Az első képeken az látszik, hogy először témakörök között tudunk keresni, majd felajánlja az alkalmazás a legjobb megoldási módot. | Forrás: MacRumors

Rengeteg témakör közül tudunk majd választani, hogy a problémánkat a lehető legrészletesebben le tudjuk írni. Ahogy a fenti képen is látszik, a problémának a legoptimálisabb megoldását írja ki az app, de a többi lehetőséget is felsorolja. Lehetőségünk lesz felhívni őket, de egyeztethetünk az egyik Apple Store-ba időpontot is. A több lehetőségnél bizonyos esetekben hosszabb leírásokat is találunk, hogy miként lehet a problémát otthon, házilag orvosolni. Sőt, arról is találunk hasznos anyagot, hogy miként előzzük meg ezeket a problémákat. Itt még megjegyezném, hogy az iMagazinon rengeteg ilyen cikket írtunk már, ami pont a megelőzésről, illetve a megoldásról szól. Érdemes lehet tehát itt rákeresni egyes problémákra.

15032-11030-iossupportappleak-l
Ezen a képen is látszik a megoldásokat tartalmazó lap, de itt az is látszik, ahol az eszközeinket tudjuk rendszerezni. | Forrás: AppleInsider

Elég sok Apple felhasználónál lehet úgy, hogy egynél több Apple terméke van. Ez már csak azért is hasznos, mert elképzelhető olyan eset, hogy a problémás készüléken nem tudunk utána nézni a megoldásnak. Ilyenkor egy másik készülékről tudjuk használni az alkalmazást, ahol rendszerezve látszik az összes eszközünk, minden esetlegesen szükséges adattal együtt. Így az egész hibaelhárítási folyamatot jelentősen fel lehet gyorsítani.

Vannak viszont még homályos foltok az alkalmazással kapcsolatban. Ilyen  például, hogy vajon elérhető lesz-e itthon. A probléma ugyanis, hogy Apple Store nincs itthon, csak APR (mint például az iSTYLE), arról meg még nem szólt semmilyen pletyka, hogy ez a funkció APR-ekkel mennyire fog együtt működni. A másik kérdés, hogy vajon nőhet megint eggyel a gyári alkalmazások száma, vagy ez csak egy külön letölthető alkalmazás lesz-e. Végül pedig egy ebből következő kérdés, hogy vajon csak az iOS 10-zel kapjuk akkor meg, vagy még az iOS 9 egyik frissítésében.