imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Érkezik a Facebook valaha volt legnagyobb újítása


A Facebook tegnap jelentette be, hogy hamarosan világszerte elindítja az új funkcióját, ami tulajdonképpen a jelenleg ismert alapszolgáltatás kibővítése lesz. Az újítás lényege, hogy a megszokott kedvelés helyett, lehetőségünk lesz többféleképpen kifejezni az érzelmeinket, amit egy adott poszt vált ki belőlünk. A pontos magyar fordítás még nincs meg, de az angol elnevezésből arra lehet következtetni, hogy ezt Facebook Reakcióknak fogják itthon hívni.

A Facebook Reakciók érkezéséről persze már régebb óta lehetett tudni, de eddig csak tesztelési fázisban volt elérhető, pár szerencsés felhasználó számára. A tesztelés során gyűjtött adatok szerint a felhasználók előszeretettel használták az új érzelemkifejezési rendszert. Az eredetileg hat emóció versenyzett, de végül csak ötöt fog használni a cég, a már megszokott Tetszik mellett. Ezek a következőek: Imád (Love), Vicces (Haha), Szomorú (Sad), Meglepődött (Wow), Dühös (Angry). A Boldog (Yay) emócióról azért mondott le a cég, mert nem volt egyértelmű sokak számára, hogy mikor is kéne ezt használni.

reaction
Hiába, a Facebookon továbbra sem tudunk cukin boldogok lenni.

Meglepő lehet, de a Facebook 1,6 milliárd felhasználója naponta körülbelül 6 milliárdszor nyomja meg a már híres ikonná vált hüvelykujjas gombot, ami egyébként több, mint ahány Google keresés van egy nap. Éppen ezért cégek milliói bonyolítják a közvetlen információ áramlást ezen a weboldalon. Ezeket a tényket hallva pedig nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy a Facebook Tetszik gombja a legtöbbet használt gomb az egész interneten. Így az is érthető, hogy a cég eddig nem igazán szeretett volna belepiszkálni a rendszerbe.

A gomb lecserélése olyan lenne, mintha a Coca Cola recept egyszer csak megváltozna.

Chris Cox, a Facebook vezető termékigazgatója már több interjúban is elmondta, hogy úgy gondolja, hogy a rendszer nem megfelelő. A probléma az volt, hogy a közsségi hálók felhasználói nem kizárólag csak boldog képeket, vicces posztokat vagy történeteket osztanak meg, hanem gyakran szomorú eseményeket. Jelenleg pedig a többi felhasználó csak kedvelni tudja, ami nem túl empatikus, arról nem is beszélve, hogy kellemetlen helyzeteket okozhat. Ezért érthető, ha egy szakításról vagy válásról szóló életeseménynél az együttérzést, inkább kommentek formájában fejezik ki az ismerősök. Természetesen az sem lenne megoldás, ha a Dislike-ot (Nem tetszés) vezetnék be, pedig erről is szóltak pletykák. Mark Zuckerberg viszont az alapelvei miatt sem szerette volna ezt a rendszert bevezetni, mondván az ellenszenv túl erős negatív érzelem. Cox szerint ráadásul a felhasználók jó része félreértené egy ilyen gomb funkcióját, és ebben igaza is van.

A Facebook csapata: Julie Zhuo, Adam Mosseri, Cox, Fidji Simo, és Will Cathcart.
Cox csapatával: Julie Zhuo, Adam Mosseri, Chris Cox, Fidji Simo, és Will Cathcart.

Egy ilyen komplexebb kifejező / értékelő rendszer viszont tökéletes megoldás a jelenlegi űr betöltésére. Így viszont az alkalmazás és a weboldal kinézete is kicsit át fog alakulni, ami sok felhasználó számára idegen lesz. Erre a problémára találta ki megoldásnak a Facebook vezetősége azt a módszert, amit egy ideje már használnak az újítások bevezetésére. Bizonyos szempontok alapján kiválasztanak egy tesztelő réteget, akiknél lemérik az adott funkció létjogosultságát, illetve a felhasználók reakcióját. Az adatok alapján tökéletesítik az újítást, majd szép lassan eljuttatják minden felhasználóhoz. Éppen ezért nincs konkrét megjelenési dátum, a megkeresésekre a Facebook csak annyit válaszol, hogy heteken belül világszerte elérhető lesz. A folyamat viszont teljesen egyedi szempontok szerint fog történni, lesz aki már talán holnap használni tudja, de elképzelhető, hogy másokhoz csak február közepén fog érkezni. Az viszont biztos, hogy aki amerikai angol nyelven használja a Facebookot, ahhoz előbb el fog érkezni ez a frissítés.

Bővebben, angolul: Bloomberg

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!