imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Érzelemfelismeréssel foglalkozó céget vett az Apple


Az Apple megerősítette a Wall Street Journal értesüléseit, miszerint felvásárolták a San Diegó-i székhelyű Emotient startupot. A cég elsősorban arcfelismerésen alapuló érzelemfelismeréssel foglalkozik, melyhez mesterséges intelligenciát is felvonultató technológiákat használnak.

A felvásárlás összege nem került nyilvánosságra, bár különösebben nagy tételről valószínűleg nem beszélünk, mivel az Emotient korábban 8 millió dollárt kalapozott össze befektetőktől, amikor pedig újra próbálkozott, nem járt sikerrel. Az arcfelismerés mindenesetre egyre izgalmasabb területet jelent a technológiai cégek számára, többek között a Facebook és a Google is foglalkozik ezzel a területtel.

Group-iPad-Blank-screen-faces

A téma jogi szabályozása egyelőre nem teljesen alakult ki, az Egyesült Államokban viszonylag szabadon használhatók ezek a megoldások, az Európai Unió azonban lényegesen szigorúbb ezen a téren. Éppen ezért például a Facebook-féle Moments fotóalkalmazás sem érhető el a kontinensünkön, valamint a Google Photos arcfelismerő szolgáltatását is csak az amerikaiak vehetik igénybe.

A felvásárlás híre után az Emotient eltávolította a cég weboldaláról a konkrét szolgáltatásaikat és megoldásaikat, csupán néhány általános információt hagytak meg, köztük egy rövid leírást a cégről:

Az Emotient piacvezető az érzelemfelismerés és hangulatanalízis terén, mely résza a neuromarketingnek, aminek segítségével hatalmasat léphetünk az ügyfelek pontosabb megértése felé. A szolgáltatásaink számszerűsíthetővé teszik az érzelmi reakciókat, így a cégek olyan felismeréseket és lépéseket tehetnek, melyek segítségével tökéletesíthetik a termékeiket és azok reklámozását.

Egyelőre az sem tisztázott, hogy mihez szeretne kezdeni az Apple az Emotienttel. A cég megoldásait korábban abból a célból tesztelték például orvosok, hogy olyan betegek érzelmi állapotáról tájékozódjanak, akik nem képesek kifejezni magukat. Egy kiskereskedelemmel foglalkozó cég pedig az üzletekben mozgó vásárlók arckifejezéseit figyelte vele. Az Apple szűkszavú sablonközleménye nem sok részletet árul el:

Az Apple időről-időre felvásárol kisebb technológiai cégeket. Általában nem indokoljuk meg ezt és nem közöljük a terveinket.

A MacRumorson JohnApples néven kommentelő felhasználónak azonban volt egy nagyszerű ötlete:

Arra fogják használni, hogy az iPhone 7-bemutatón elemezzék a közönség reakcióját, amikor bejelentik, hogy továbbra is 16 GB-os a belépőmodell.

Persze az is lehet, hogy titokban figyelik, hogyan reagálnak az emberek a jack-csatlakozó nélküli iPhone-ról szóló hírekre.

Forrás: The Wall Street Journal via MacRumors.

Akár 20% kedvezménnyel
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!