imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Ezért készülnek iPhone-t alázó Samsung reklámok


Évek óta érkeznek a Samsung reklámvideói, melyben mondhatni pellengérre állítják az Apple készülékeit. Most ismét érkezett egy ilyen reklám, de a nagy kérdés, hogy miért ontják magukból ezeket az iPhone-t lehúzó reklámokat.

Biztosan sokan emlékeztek a Wall Hugger, vagy az iSheep reklámokra, melyeket a Samsung kifejezetten arra hegyezett ki, hogy a legnagyobb konkurensét az Apple-t járassa le. Ezek a reklámok azóta sem fogytak el, mindig érkezik egy-egy újabb Samsung reklám, melyeknek tulajdonképpen egyetlen nagyon egyszerű üzenete van: az iPhone tulajdonosok hülyék, hiszen a konkurens Galaxy S modellek funkciói jobbak. Ugyanez természetesen igaz a Samsung iPad elleni hadjáratára is.

Az iPhone ezt sem tudja bibibíííí!

Már a Galaxy Edge bemutatóján is ment az Apple piszkálása, azóta pedig sorra érkeznek az iPhone-t kifigurázó Samsung reklámok. Nemrég érkezett ismét egy Galaxy Edge reklám, melyben végig azt sulykolják a nézőbe, hogy a Galaxy-ban megtalálható a drótnélküli töltés, míg az iPhone tulajdonosoknak kábelekre van szükségük a töltésre. Íme a reklám:

Érdemes megfigyelni, hogy a teljes videó alatt milyen rövid ideig látszik a Samsung telefon, szinte végig iPhone-t használó embereket és iPhone-okat látunk. Persze jócskán eltúlozva láthatjuk az iPhone-osokat, és lehetne vitatkozni arról is, hogy az indukciós töltőt pont ugyanúgy be kell dugni a konnektorba mint az USB töltőt, illetve az sem előny, hogy indukciós töltés közben nem tudjuk olyan szabadon használni a készüléket mint a kábeles töltés esetében. Arról nem is beszélve, hogy sokkal macerásabb egy indukciós töltőt magunkkal cipelni mint egy lightning kábelt. De nem ez a lényeg, mindez csak arra jó, hogy a különböző fórumokon egymásnak eshessen a két tábor. Például egy Apple Watch vásárlását sem az dönti el, hogy indukciósan vagy kábelen keresztül lehet-e tölteni.

Ha ez nem lenne elég, mutatunk még egy reklámot, amiben ugyancsak az indukciós töltés a főszereplő, plusz valahogy sikerült belekeverni a videóba a 16:9 képarányban készített szelfik előnyeit is:

Itt egy másik, melyben a Galaxy Edge lekerekített kijelzőjével kapcsolatos előnyeit ecsetelik az iPhone-nal szemben:

Mindegyik fenti reklámvideóban a közös pont: szerepelnek bennük Apple termékek.

Érdekes megfigyelni a Samsung Youtube csatornáján, hogy az iPhone-okat kifigurázó videóik alatt milyen arányban állnak egymáshoz képest a Like-ok és Dislike-ok. Nagyjából 50-50 százalékban fejezik ki tetszésüket vagy nemtetszésüket a nézők. Az Apple videói alatt ezzel szemben mindössze 10 százalék körül van azoknak az aránya akiknek nem tetszik egy-egy Apple reklám. Ismét felmerül a kérdés, hogy kinek készíti a Samsung ezeket a reklámfilmeket, mert bárhogyan is nézzük, nem igazán tűnik sikeres stratégiának az iPhone-t lejárató reklámok készítése.

Ha megnézünk például egy Apple iPhone 6 reklámot, akkor egyértelműen látszik, hogy az Apple a megszokott módon készíti a reklámjait. Ők kizárólag az iPhone-t helyezik a középpontba. Magát a terméket mutatják meg, vagy egy-egy funkciót emelnek ki, ahogy mostanában például sorra érkeznek az iPhone fotós vagy videós kampányaik.

Persze a Samsungnak is van olyan Galaxy reklámja ahol kifejezetten a termék van a középpontban. Igaz, hogy mi Apple szemellenzőn keresztül nézzük ezeket, de ettől függetlenül az alábbi videó sehogyan sem tűnik ütős reklámnak, még az általunk megkérdezett Samsung tulajdonosoknak sem tetszett.

Nem akarunk elfogultnak látszani, ezért gyorsan ki is mondjuk: a Galaxy sorozatban elérhető funkciók puszta számának tekintetében tényleg jobban áll a Samsung. Ez alapján pedig akár sikeres is lehetne ez a fajta reklámkampány, de az eladási számok nem ezt mutatják.

Zuhanórepülésben.

Legutóbbi negyedéves jelentésük szerint a Samsung mobilgyártó működési eredménye a harmadával esett a január-márciusi időszakban az egy évvel ezelőtti szinthez képest, bevételei pedig már a hatodik egymást követő negyedévben csökkennek. Miközben a Samsung mobilrészlegének bevételei folyamatosan zuhannak, az Apple folyamatosan elképesztő növekedést produkál az okostelefon piacon.

A Samsung negyedévek óta az erős versenytől szenved. A negyedik negyedévben a Samsung már el is veszítette a világ vezető okostelefon-gyártója címet, az Apple adta el a legtöbb okostelefont a világban.

Forrás: Portfolio.hu

Tom Kang a Counterpoint Research-től az alábbiakat mondta, még tavaly:

A Samsung túlságosan erősen fókuszált arra, hogy az Apple-t legyőzze a felső-kategóriás mobilok piacán. Be kellene ismerniük, hogy elveszítették a harcot, és inkább arra kellene figyelniük, hogy a középső és az alsó kategóriás telefonok piacán se veszítsenek.

Mindenki hülye csak mi vagyunk helikopter!

Az utóbbi időben egyre inkább nem úgy tűnik, hogy a Samsung jó úton haladna. A potenciális vásárlók lehülyézése nem feltétlenül a legjobb stratégia, de egyáltalán nem is biztos, hogy a Samsung az iPhone tulajokat akarja magához csábítani. De akkor miért szerepel szinte minden reklámjukban egy iPhone? Ne húzzuk tovább tovább, itt az igen egyszerű válasz:

Ezekkel az iPhone alázó reklámokkal, nem az iPhone-t vásárlókat szeretnék átcsábítani, hanem a saját vásárlóikat próbálják megtartani. Az iPhone-os lejáratókampány koncepciója, hogy a Samsung tulajok nevethessenek egyet az Apple készülékein, ezzel próbálja a Samsung erősíteni az érzést a vásárlóikban, hogy jól döntöttek amikor őket választották.

sg
Ilyen “apróságok” megoldására kéne inkább koncentrálni.

Talán amikor elkezdték ezt a fajta reklámkampányt még az volt a cél, hogy iPhone felhasználókat csábítsanak át magukhoz. Ez egyértelműen nem sikerült, hiszen az Apple eladásai folyamatosan nőnek, míg a Samsung már nemhogy nőni nem képes, de csökkennek is az eladásaik, főleg ha a felső kategóriás modellek piacát vizsgáljuk. Mostanra már az sem látszik biztosnak, hogy a saját felhasználóbázisukat képesek megtartani.

Nehéz megjósolni, hogy a Samsung meddig folytatja ezt a fajta kampányt, de annyi bizonyos, hogy az Apple-nek majd akkor kell elkezdenie félni, ha többé nem az iPhone lesz a mérce a Samsung reklámokban.

iPhone 7 / 7 Plus Akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!