imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

A Facebook nem viccel a virtuális valósággal


A Facebook nemrég mutatta be az új, szuperolcsó Oculus virtuális valóság szemüvegét, az Oculus Gót. A cég virtuális valóságért felelős alelnöke elmondta, hogy sosem volt még olyan kézenfekvő a fejlesztőknek és a jétékosoknak beszállni a virtuális valóság őrületbe, mint most, a The Verge pedig azt is kiderítette, mi motiválja a közösségi óriást a virtuális térben való fejlesztésre.

Mark Zuckerberg néhány nappal ezelőtt rántotta le a leplet a mindössze 199 dollárba kerülő Oculus Góról, amihez már nem kell bivalyerős számítógépet se vásárolnunk. Ráadásul az Oculus Connect alkalmával arról is volt szó, hogy hamarosan minden eszköz adott lesz a fejlesztők számára is, hogy minél többet hozzanak ki az eszközből. Az ígért olcsóságra valóban nem lehet panasz, az Oculus Rift a hozzá tartozó kontrollerekkel együtt eddig több, mint kétszer ennyibe fájt, arról nem is beszélve, hogy egy nagyjából ugyanennyibe kerülő számítógépet is igényelt. Ettől a lépéstől a Facebook 1 milliárd felhasználót vár a virtuális térbe, Rachel Franklin később a The Verge-nek arról beszélt, mi a projekt motivációja (a pénzen kívül).

Rachel Franklin egy éve annak a Spaces nevű felületnek a fejlesztését vezeti, ami a közösségi VR élményre épít, előtte pedig a Sims fejlesztőcsapatában volt jelen. Szóval, aki eddig nem értette volna, hogy mit akar a Facebook az avatarokkal, és miért jó egy virtuális térben üzengetni egymásnak, annak dióhéjban: a Facebook úgy gondolja, jó dolog az életünket videojátékként élni. Ennél persze összetettebb a kérdés, és Rachel pont arra az előnyére hegyezné ki a technológiát, amitől a Facebook óriásira nőtt: ismeretlen emberekkel találkozhatunk egy olyan világban, ahol akárki lehetsz. Ijesztő, de van benne némi ráció.

Arra a kérdésre, hogy vajon nem káros-e egy ilyen platformra csalogatni az embereket, tudván, hogy a Sims, a SimCity, a RollerCoaster és a hasonló “kreálj egy világot és irányítsd kedved szerint a karakterek életét” típusú játékok igencsak be tudják szippantani azokat is, akik nem a tipikus gamer rétegbe tartoznak. Rachel úgy látja, hogy az az izgalmas az egészben, hogy a tetteinknek ugyanúgy hatása van, mint a való életben, minden mindent befolyásol, akárcsak egy reality műsorban. Ugyanakkor ezeknek a határoknak a feszegetése egy biztonságos környezetben történik, többek között erre is épít az Oculus.

Egy másik érdekes aspektusa a közösségi életnek, hogy a Facebookon a már említett “nagyon sok olyan emberrel lépünk kapcsolatba, akiket nem ismerünk személyesen” effektus. Ott vannak az adok-veszek csoportok, a tematikus csoportok; hasonló érdeklődésű emberek összegyűlnek Facebook események alatt és elindul egy párbeszéd a felhasználók között. Olyan emberekkel osztjuk meg a véleményünket, a tapasztalatainkat, akik csak a közös érdeklődés miatt érdekesek a számunkra. Az, hogy ezt valóban akarja-e egy milliárd ember folytatni fején egy sisakkal, még kérdéses, én mindenesetre egy kicsit szkeptikus vagyok.

Forrás: The Verge

Apple Watch akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!