imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szuper tablet, szuper áron

Már elérhető az új, 2018-as iPad!

A fejlesztőknek is bejött az új App Store-os kiemelés


Amikor tavaly szeptemberben az Apple az iOS 11-gyel bemutatta az új App Store-t is, fő céljuk az volt, hogy átformálják az egész felületet úgy, hogy a fejlesztőknek jobb megjelenési lehetőséget, a felhasználóknak pedig komplexebb böngészési élményt adjnak.

Nyilván nem titkolt céljuk ezzel, hogy közvetve növeljék a vásárlási kedvet is, az egyre szebben, színesebben-szagosabban tálalt tartalmakkal. Ez előnyös a vállalatnak és fejlesztőknek is egyaránt. Olyan jól sikerült a manőver, hogy közel 800%-kal nőtt az App of the Day és Game of the Day kiemelésben részesülő applikációk letöltése.

A Senso Tower elemzőcég már múlt szeptemberben, az újítás elindításakor elkezdte figyelni a számok alakulását, melyet most közel 3/4 év után publikáltak is.

Kutatásukból több adat is kiderült, úgy mint:

  • A Game of the Day kiemelés hozta a legtöbbet, átlagosan 802% emelkedést
  • Ezt követte az App of the Day kiemelés, mely 685%-os növekedést eredményezett a letöltések számában
  • A developer story vagyis egyes fejlesztők törétnetei és különböző listákban, gyűjtésekben való szereplés is szépen dobott a letöltéseken, átlagosan 240%-nyit
  • Még a legrosszabbul teljesítő egy-egy téma köré épülő gyűjtemények is 164%-ot dobtak a letöltéseken.

Azt viszont úgy tűnik külön nem vizsgálták, hogy milyen arányú a növekedés ingyenes és fizetők appok tekintetében.

Mindamellett, hogy a vállalat igyekszik teret adni az érdekes háttértörténeteknek és kisebb fejlesztői csoportoknak (29%-a a featured sztoriknak hozzájuk köthető), az is kiderült, hogy a legtöbb featured tartalmat továbbra is az olyan agy cégek adják, mint az Electronic Arts, Warner Bros., Square Enix, Gameloft, Noodlecake Studios, és King. Továbbra is ezek a vállalatok rendelkeznek a legmagasabb letöltési számokkal.

A TOP15 kiemelt tartalmat adó cég közül legalább 13 milliós letöltést ért el az új App Store tavaly szeptemberi indulása óta.

Az egyértelműen látszik, hogy a nagy cégek inkább kapnak figyelmet és ők adják a kiemelt listázások többségét. Emellett azért a kisebb vállalkozások is bőven profitálhatnak az új App Store adta lehetőségekből. – mondta a Senor Tower elemzője, Jonathan Briskman.

A listázások egyelőre egészen szubjektív alapon, az Apple App Store szerkesztősi csapata által történnek, ennek megvan az előnye is, tisztán népszerűségi alappal szemben, hogy így mindig biztosítani tudják a minőségi tartalmakat.

Forrás: MacRumors, Techcrunch

Beoplay P6

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!