imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szuper tablet, szuper áron

Már elérhető az új, 2018-as iPad!

A felhasználók bíznak az Apple-ben, ha személyes adatokról van szó


Egy friss amerikai felmérés szerint a felhasználók bíznak az Apple adatkezelési irányelveiben. A SurveyMonkey és a Recode megkérdezettjei az Apple-t a top megbízható cégek közé sorolják, ha személyes adatokról van szó.

Érdekes folyamatok zajlanak a tech világban. A Facebook-dráma körbejárta a világot, mostanra az is hallott róla, aki nem akart. Nem is csoda, hiszen sokkal többről van szó, mint egy egyszerű netes botrányról, a Facebook által gyűjtött, majd mások által kiárusított adatok komoly társadalmi kérdéseket vetnek fel.

Az elmúlt két nap Mark Zuckerberg meghallgatásáról szólt, ahol gyakorlatilag mindent magára vállalt a közösségi oldal feje, és azt is belengette, hogy a szigorított adatkezelés után akár még a fizetős Facebook is jöhet. Eközben a SurveyMonkey elemzőcég és a Recode internetes tech oldal egy közös felmérésben arról kérdezte az embereket, mely cégekben bízik a legkevésbé, ami az adatkezelést illeti.

A lehetséges válaszok között az Amazon, Apple, Facebook, Google, Lyft, Microsoft, Netflix, Snap, Tesla, Twitter és Uber szerepeltek. Ezek már csak azért is érdekesek, mert képviseltetik magukat hardver gyártók, kifejezetten szoftver gyártó cégek, a Tesla személyében egy autógyártó cég is bekerült a felsorolásba, illetve azok a cégek is amik kifejezetten a felhasználók adataiból élnek.

Tehát a mérkőzés nem volt teljesen fair. Hiszen logikusan a Teslától kevésbé féltem a személyes adataim, mint azoktól a cégektől, akiktől nap mint nap vásárolok és használom a szolgáltatásaikat, mint az Amazonét, az Apple-ét, a Facebookét, a Netflix-ét és a Microsoftét. Illetve azt is ki kell emelnünk, hogy egy ilyen felmérés valószínűleg egész másképp nézne ki, mivel ezek közül a magyar felhasználók nagy része egyáltalán nem találkozik.

Elképzelhető például, hogyha az Amazont kicserélnénk az Aliexpressre, a Netflixet a Spotify-ra, az Ubert pedig a Taxify-ra, akkor egészen máshogy alakulna egy ilyen felmérés. Mindenesetre a SurveyMonkey mérései szerint az amerikai internetezők a Netflixet tartották a legmegbízhatóbbnak a válaszadási lehetőségek közül, ezen kívül az Apple-t a Microsoft, a Lyft és a Tesla is megelőzte. A cupertinóiakat pedig a válaszadók mindössze 2%-a tartotta a legmegbízhatatlanabbnak.

Nem árulok el nagy meglepetést azzal, hogy természetesen a Facebookra bízzák legkevésbé szívesen az adataikat a felhasználók, az eredmény viszont brutális: a felmérésben résztvevők több, mint fele voksolt a közösségi média óriásra. Erre az eredményre valószínűleg rájátszott a Facebook körül kialakult botrány, némiképp más lenne az eredmény, ha a felmérést néhány héttel korábban végzik.

Viszont összevetve a Twitter tiszteletreméltó 3%-os eredményével, és a Google 5%-os második helyével, amely cégnek az üzletpolitikája leginkább mérhető a Facebookéhoz, akkor utóbbi csúnyán leszerepelt. Persze a cég szabályozásokat ígér, aminek a jövőben törvényes keretet is adhatnak az Egyesült Államokban. A botrány kirobbanása után egyébként az oldal elérhetővé tette minden felhasználó számára a róla összegyűjtött adatokat. Arról, hogyan töltheted le ezeket, mi is írtunk korábban.

Forrás: Recode

Erre vártál!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!